2011. augusztus 5., péntek

Cambridge 2. nap

Kedden reggel esett egy kis eső, ezért gyorsan átöltöztem, mint utólag kiderült, túlreagáltam a dolgot, túlöltöztem, egész nap melegem volt. Korán elindultam, mert reggel nem találtam az előző nap befizetett kirándulások papírját, és egy kicsit ideges lettem.

Mikor beértem a suliba, előadtam Sarah-nak a problémáimat, egyrészt, hogy kellene egy a nevemre szóló számla a kurzusról, másrészt, hogy nem sikerült tegnap készpénzt felvennem az automatából, hármadrészt, hogy valószínű az irodában hagytam a kirándulásos papírjaimat. Nagyon kedves volt, mondta, hogy majd tízórais szünetben már itt lesznek, akik a számlában és a kirándulásos papírban tudnak segíteni, a kártyámat megnézték, és azt mondták, lehet, hogy a csip miatt nem sikerült, be kell mennem a bankba és ott kell segítséget kérnem.

A délelőtti órám Trevorral volt, egy olyan csoportba osztottak be, akik már itt vannak 1-2 hete. Van a csoportban 3 spanyol, 3 olasz, 1 német, 1 ománi, 1 kínai és a hétfő délutáni csoportból Maria a görög jogásznő. Vele mindkét csoportomban együtt vagyok, így általában egymás mellé ülünk. Szóval az első órám elég siralmasra sikeredett, amikor én következtem nem sikerült helyesen válaszolnom. Olyan igékkel foglalkoztunk, ahol a make-et, a do-t vagy get-et használjuk a kifejezés elején. Kaptunk házi feladatot is.

A második délelőtti órát Alexis tartja, a keddi órán az különböző országok közötti hasnoságokról és különbségekről volt szó, először Kínáról és Oroszországról.

A tízórais szünetben megkaptam a számlát, és a kirándulásos papírokat, ebédszünetben pedig elmentem a bankba, ahol egy hölgy segített, és sikerült az automatából pénzt felvennem. És még a könyves boltba is el kellett mennem, mert egy könyv jár a befizette kurzus mellé. Ezzel el is telt az ebédszünetem, csak egy szendvicset kaptam be.

A délutáni órán egy stressz tesztet töltöttünk ki és az életmóddal, szokásokkal, hobbikkal foglalkoztunk. Most egy fiatal olasz lány, Francesca volt a párom.

Suli után kezdődött a profi városnézés. Egy idős, egykori tanár tartotta, aranyos volt, de csak egy szűk kört írtunk le, csak pár helyet érintettünk, és sehová nem mentünk be. Mikor vége lett, ettem egy fagyit és megkerestem az este program helyét, a Granta nevezetű pubot. Egy nagyon helyes kocsma ez a Cam partján, ahol a kinti részen volt foglalva nekünk hely. A pultnál kellett kérni a kaját és az italt is. Először valami bárányos kaját néztem ki, de az nem volt, így steaket ettem. A kaja melle ingyen járt egy ital. Mondtam a pultos fiúnak ajánljon valamilyen sört, erre ő Carlsberget adott, pedig én angol sört akartam inni. A programon csupa fiatal volt, főleg persze megint olaszok és spanyolok, bár volt egy belga csaj is, aki volt már Magyarországon, a Szigeten. Vacsora után siettem haza, mert muszáj volt megírnom a házi feladatot Trevornak a délelőtti égés miatt, na meg azért, mert a következő nap biztos nem tudok házi feladatot írni, a londoni program miatt. Eszembe jutott a pubról az, mikor 2004-ben Londonban voltunk és szerettem volna meginni, valami jó kis angol sört, egyszerűen nem engedtek be sehová, mert velem volt az akkor 14 éves lányom és 13 éves fiam. Ez Anglia, itt még be se mehetnek 16 év alattiak a kocsmába!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése