2011. július 3., vasárnap

Kiskunsági kalandok - Adventures in Kiskunság, the Hungarian Prairie (Puszta): Kecskemét - kirándulás az InSEA résztvevői számára

Pénteken július 1-én, eljött a nagy nap, amely miatt annyit aggódtam. Szerencsére volt annyi eszem, hogy megkérjem az egyik kedves tanítványomat, Petyovszki Zitát a 11.B-ből, hogy legyen segítségemre ezen a napon. Ő nagyon rendes volt és örömmel, lelkesen végig csinálta velem ezt a fárasztó napot.
1/4 8-ra ott vol
tunk az ELTE előtt a busszal (Blue Angels - Braunitzer József), amivel/akivel mindig együtt dolgozok. A nálam felírt 11 emberből 2 hiányzott (egy japán és egy finn), de volt egy olyan indiai nő, aki nálam nem szerepelt a névsorban, viszont mutatta a befizetését. Ott volt reggel Kárpáti Andrea is az indulásnál. Tehát 10 résztvevővel elindultunk 8.20-kor Kecskemétre, ők a következők voltak:
Lee Mun Yee, Tang Hui Jing és Yin Michelle - Singapore, Thelma Stevens, Kim Nanyoung, Wang Shei-Chau, Mary Stokrocki és Diane Chichura - USA, Silvia Braganca - India és Elizondo Ruiz Almudena - Spain.
1/2 10 körül érkeztünk meg Kecskemétre, a busz a színház előtt tett ki bennünket. Nem a legideálisabb volt az időjárás a városnézéshez, néha elkezdett szemerkélni, de nem volt vészes. A Trianon-emlékművel kezdetünk, majd a Városháza díszterme következett, ahol előre bejelentkeztem, ám portán mégse tudtak erről, de szerencsére azért beengedtek. Délig szépen körbe sétáltuk a főteret: Barátok-temploma, Kéttemplom köz, Kodály-emlékmű és Kodály Intézet, Forrás Galéria (itt egy kis vásárlás - felfedezték a képeslapos mappámat és többen meg is vásárolták), Ókollégium, Újkollégium, 1956-os emlémű, Bartók-emlékmű (Amerigo Tot: Mikrokozmosz a makrokozmoszban), Cifrapalota, Luther-palota és udvar, Katona József Könyvtár, Evangélikus templom, Lordok háza, Aranyhomok Hotel, Nagytemplom, Hírös Forrás. Délre megérkeztünk a Tudomány és Technika Házába (Zsinagóga), ahol megebédeltettem őket és megnéztük a Michelangelo szobormásolatokat, valamint itt Szabóné Kövesdi Marikáék, azaz az Első Magyar Gyermekalkotás Múzeum rendezett egy kiállítást, felállított egy jurtát és Szappanos Pista bácsi pedig tartott és előadást a gyermekrajzokról. Erre a két órára csatlakozott hozzánk Zombori Béla is a feleségével. Kettőre mentünk a Nemzetközi Kerámia Stúdióba, ahol Kormos Emese igazán rendesen végig mutatott mindent, és kaptak a résztvevők egy katalógust is. Ezután a Szórakaténusz Játékmúzeum és Műhely következett, itt Belvaracz Ibolya kalauzolt bennünket végig, és még volt egy kis időnk arra is, hogy a Naív Művészek Múzeumába is megkukkantsunk, ahol A. Varga Imre teljesít szolgálatot. 1/2 5-kor a busz felvett bennünket kimentünk az Új Tanyacsárdába. Itt egy igazán teljes programban volt részünk, gondolom nem csak azért mert az egyik bolyais diák (Kulcsár Dávid) apukája (Kulcsár József) a főnök, meg egy volt bolyais lány is itt dolgozik (Józsa Patrícia) és Petra barátja az egyik felszolgáló (Szabó Pisti). Egy kis lovaskocsikázással kezdtünk, aztán jött a lovasbemutató (itt Silvia és én nyertünk egy-egy üveg bort, mert sikerült az ostorral leütnünk az üres üveget a pózna tetejéről), állatnézegetés, finom vacsora és egy igen képzett cigányzenekar muzsikálása. Este 9 után nem sokkal érkeztünk a Mercure Hotel elé, itt szállítottuk ki őket, és aztán kb. 1/2 11-re értem haza, holtfáradtan és boldogan, mert egy igazán sikeres napot tudhattam magam mögött. Köszönet mindenkinek, aki ebben közreműködött, segített!
A kirándulásról beszámoltam egy e-mailben Gaul Emilnek és Kárpáti Andreának, aki egy-egy köszönő levéllel válaszoltak, aki nagyon jólesett:
"Remek ember vagy, te érted, hogy hiába nincs meg a létszám, azok csalódottak lennének, akik jelentkeztek, és mégis elmarad. (Az egri partner kollégánk szemrebbenés nélkül lemondta). Szóval nagyon hálás vagyok az önzetlen vállalásodért. Az eljárás teljesen rendben lesz. Most elfogadom a lemondásod a jutalékról mivel nagyon bizonytalan, hogy kijövünk-e a pénzből. (Csak neked: azért, hogy jöhessenek a magyarok 80.000 Ft helyett 20.000-ért adtuk így fejenként 60.000 117 főnél 7 millió fedezetlen. Minisztérium EU elnöki 500 db Budapest Guidet adott....) Nagyon-nagyon köszönöm" - írt a Emil, és
"Kedves Marianna, nálam lakik Mary Stokrocki Arizonából, aki el volt ragadtatva a kirándulástól, és nagy becsben tartja a katalógust, amelyet a Kerámia Stúdióban kapott. Azt mondta, a szervezés tökéletes volt, a különféle élmények remekül kiegészítették egymást. Csatlakozva Emilhez: szerintem is remek ember vagy!"