2011. július 3., vasárnap

InSEA 4. nap + egy szabad este

Reggel korán keltem, a 7.47-es vonattal utaztam Budapestre, hogy 9-re ott legyek az ELTÉ-n, az InSEA Világkongresszus zárónapján. A plenáris ülés előadását Diederik Schönau tartotta, aki érdekes és provokatív kérdéseket feszegetett, például azt, hogy kell-e, hogy kötelező legyen a művészeti oktatás, vagy ez legyen valami plusz, ami nem mindenki számára elérhető. Kárpáti Andrea tartotta a válaszelőadást, ami persze erre a kérdésre nyitva hagyta a választ. A szekciós prezentációk közöl azt választottam, ahol egy dél-koreai születésű, ám az USÁ-ban tanító nő (Kim Nanyoung) beszélt azokról az európai kirándulásairól, ahol az olasz és spanyol román kori emlékeket tanulmányozta, és aztán az itt átélt élmények alapján kerámiákat készített. Akkor még nem tudtam, hogy ő is jelentkezett a kecskeméti kirándulásra. A szekció elnöke meg is jegyezte, hogy milyen érdekes, hogy nyugati művészekre az keleti kultúra gyakorol erős hatást (pl. Pollockra keleti kalligrafikus írás) és fordítva a keleti művészetre a nyugati kultúra. Pénteken az is kiderült, hogy Kim zongoraművész egyébként, kerámiákat csak "mellesleg" készít. A záróünnepségen aztán volt egy kis reklám a következő év regionális kongresszusnak, amely Cipruson lesz, illetve a következő világkongresszusnak, amely 2014-ben Melbourne-ben lesz.
Márknak is a mai nap volt az utolsó a képzős (MKE) felvételi 2. fordulójából, így együtt tudtunk hazamenni a 14.50-es vonattal. Velünk tartott Gadi is (Márk osztálytársa), aki szobrász szakra jelentkezett, és ugyan nekik még pénteken is tartott a felvételi vizsga, mindenképpen haza akart menni. Iszonyú felhőszakadás volt csütörtök délután Kecskeméten (Pesten akkor még semmi), de szerencsére Péter kijött elénk az állomásra és hazavitt bennünket kocsival.
Este kaptam még egy e-mailt, hogy 4 ember mégse az én kirándulásomra jön, így 11-re csökkent a kecskeméti túrára jelentkezők létszáma. Megpróbáltam még gyorsan intézkedni, de már nyilván nem lehetett lemondani bizonyos dolgokat. Igyekeztem időben lefeküdni, mert tudtam, hogy másnap azon kívül, hogy korán kell kelni, fárasztó napom lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése