2012. július 26., csütörtök

Nyári termés 2.3 - javított változat

Mint írtam, nem voltam igazán elégedett a lépcsőházas és a perugiás sorozatommal, így újraalapoztam és marattam még egy kicsit rajta. A nyomtatásnál azonban kellemetlen meglepetésként még az első változatnál is fakóbb nyomat született. Nagyon elkeseredtem, nem tudtam, mi volt a baj, nem volt elég erős a sav, vagy nem jó maratási időket választottam stb. Nehezemre esett harmadszorra is lealapozni a lemezeket és továbbfolytatni a munkát, de megtettem. Igaz, közben pár nap eltelt, várakoztam és egy másik munkát (egy festmény megbízást) készítettem, mert annak a határideje közelgett, és ez feszélyezett egy kicsit. A festménnyel nagyjából kész lettem vasárnap estére, utána már csak egy kicsit részleteztem a háttéren, és hétfőn újra nekirugaszkodtam a rézkarcoknak. Jelentem kész vannak, most már elég kontrasztosak, sőt... A lépcsőházasban egy kicsit vissza kell majd csiszolnom. Mivel a papírom is elfogyott, a művészellőtóban a múltkor nem kaptam rézkarcpapírt, így a nyomtatás a rosszul sikerült 2. variáció hátuljára nyomtattam le. Egyszer majd biztos olyan értékes lesz így, hogy mindkét oldalán van nyomat, mint a félrenyomtatott bélyegek. Mutatóban most is legyen itt egy-egy darab a sorozatból, de aki az egészre kíváncsi nézze meg a honlapunkon (http://www.artbrigad.hu/meszaros-marianna/),vagy a facebookos oldalunkon (http://www.facebook.com/pages/ART-Brig%C3%A1d-Kecskem%C3%A9t/151293964930483).

Ja, és utólag rájöttem, mi volt a baj a második alapozásnál! Maga az alapozás, túlságosan ráégettem a gyantaport a lemezre, így az teljesen befedte és nem tudta a sav kimarni. Föntebb raktam a lámpát a munkafelület felett, és így másként láttam a megolvadó gyantaport, azaz sehogy se láttam, hogy éppen mikor olvad meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése