2012. július 19., csütörtök

Olaszország - 3. nap - Siena

Újra útra keltünk, Roberto javaslatára nem a leggyorsabb úton mentünk, hanem egy olyan kisebb úton, ahol a tipikus toszkán tájjal találkozhattunk. Mégse láttuk azt a toszkán tájat, amely a prospektusokon látszik, mert már aratás után voltunk, nem voltak élénk, csak fakó színek. Mivel nem sikerült csak fél 10 körül elindulni, és a hosszabb és szebb utat választottuk, így csak délre értünk Siénába. Először 2000-ben jártam itt, a 2. saját szervezésű olaszországi kirándulás alkalmával. Akkor még nem volt digitális fényképezőgépem, még diára fotóztam, és a dómon kívül nem mentünk be sehová, a városházát csak kívülről néztük meg, így most mindenképpen szerettem volna bejutni és feljutni a tornyába is.
A parkolóból a mozgólépcső megkímélt a lépcsőzéstől, de nap nem múlhat el enélkül, toronymászáskor lépcsőztünk azért. Rögtön a Piazza Ill Campo felé vettük az irányt.




Azért, hogy feljussunk a Palazzo Publico tornyába kb. 3/4 órát vártunk, 505 lépcső, a környéket szépen be lehetett látni, de a térre alig lehetett rálátni. A torony után a Museo Civico következett, ahol végre láthattam Lorenzetti híres freskóit a jó és a rossz kormányzásról. A gyerekek kaptak kedvezmény én nem, nekem érdemes lett volna kombinált jegyet venni a toronybelépőnél. Aztán a dómba mentünk, és már itt is fizetni kell. Nem emlékszem, hogy a templomokba fizetni kellett volna annak idején. Sok ember, sok márvány, túl sok díszítés - ez a siénai dóm, de legalább most nem volt beállványozva a tornya. Ha legközelebb arra járok, majd felmegyek arra a falra, amely a soha meg nem épült, bővített dóm homlokzata lett volna, mert most láttam, hogy ide is fel lehet jó pénzért mászni. Egy kis pihenő után, Siénai Szt. Katalin szülőházát útba ejtve tértünk vissza kocsihoz, amely potom 10,20 euróért állhatott a parkolóban, míg mi várost néztünk.
A hazafelé út már rövidebb volt, újra elmenetünk a Lago Trasimeno mellett, Gadiék ide szoktak járni fürödni, de nekünk ez már nem fért bele. Eredetileg azt terveztük, hogy elmegyünk Siénából San Gimignanoba, mert az onnan csak 28 km, de már nem volt értelme, mert egy kicsit későn végeztünk Siénában. Inkább "otthon"  Perugiában egy gyors zuhanyzás és átöltözés után, elmentünk pizzázni. A pizzéira fél 8-kor nyitott, és 8-kor már kint az utcán álltak sorban az emberek. A pizza után sétáltunk, fagyiztunk és egy kicsit a kivetítők segítségével belenéztünk és hallgattunk az egyébként fizetős aznapi koncertbe, Rita Marley koncertjébe.



Nem volt kilométerhiányom estére, bezuhantam az ágyba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése