2012. július 8., vasárnap

Város- és Faluvédők Szövetsége XXXI. Országos Találkozója és Konferenciája 2. - Tiszaalpár, Kiskunfélegyháza, Bugac

Város- és Faluvédők Szövetsége XXXI. Országos Találkozójának és Konferenciájának 3 napos rendezvénye egy kirándulós nappal zárult. a résztvevők választhattak, vagy egyenest Bugacra mennek, vagy megnézik még Tiszaalpárt és Kiskunfélegyházát, és úgy érkeznek meg a záróceremóniára Bugacra. Én a második lehetőséget választottam.

Kicsit késve indultunk, csak 1/4 9-kor az egyik busz kiállása miatt. Tiszaalpáron Vajda Márta volt a házigazdánk, a Árpád Művelődési Házban kezdtünk (kiderült, milyen sok tiszaalpári tanítványom volt és van), majd megnéztük a Patrona Hungária I.világháborús emlékművet és annak terét, majd a Czinege Manufaktúra termékeit, felmentünk a templomdombra, a templomban egy kis orgonahangversennyel fogadtak bennünket és a skanzent is volt alakalmunk megtekinteni. És program csúcspontja az eu-s óvoda volt, ahol sült hallal, pogácsával és dinnyével vártak bennünket. Ezzel már 3/4 órára növekedett a program csúszása. Kiskunfélegyházán a volt polgármester várta a csoportot a városháza dísztermében, és ő mutatta be a várost és a városháza épületét.

Bugacon már nagyon vártak bennünket, Király József a Kecskemét Városszépítő Egyesület elnöke köszönő emléklapokat és plaketteket adott át az egyesület tagjainak, akik a segítséget nyújtottak a konferencia megrendezésében. Utána finom ebéd, de túl sokáig nem maradhattunk, mert a vidékeiknek muszáj volt elérniük a hazafelé induló közlekedési eszközeiket.

Az egyik legnagyobb megpróbáltatást a Bugacról Kecskemétre tartó út jelentette. Amikor beszálltunk a buszba 54 fok volt, és ez a félórás út során sem ment sokkal lentebb. A légkondi meleg levegőt fújt, így mikor kiszálltunk a színháznál a 34 fok igazi felüdülést jelentett. Azért remélem, a velünk utazó résztvevőknek nem ez az élmény lesz a legmaradandóbb a konferenciából!