2011. december 29., csütörtök

Családi múzeumosdi 3. - Kis Varsó: Lélekben tomboló háború, Trafó Galéria






A harmadik kiállítás jóval kisebb az előzőeknél, a Trafó Galériában a Lélekben tomboló háború címmel mutatta be új installációját a Kis Varsó (Gálik András és Havas Bálint). Azért is akartam ezt a kiállítást nagyon megnézni, mert eddig még nem láttam semmit tőlük eredetiben, bár nyilván a ismerem munkásságuk fontosabb elemeit (pl. Tornasor, Nofretete teste). Izgalmasnak tűnt ezeken kívül még az, amit olvastam a tárlatról, hogy különböző magyarországi múzeumokból kölcsönöztek kisplasztikákat, amelyek van önállóak, de sokszor köztéri alkotások makettjei, és azokat rendezték össze csatatérszerűen, posztamensek nélkül, ezzel utalva arra a "túljátszott heroikus küzdelemre, amit ez az ország évszázadok óta folytat". Tanulságos...
Az ismert (Kisfaludi Stróbl Alajos, Varga Imre, Zala György, Makrisz Agamemnon)és kevésbé ismert szobrászok és szobrok között felfedezhettem egy volt kecskeméti köztéri szobrot is a "Vasmarcsát", azaz Herczeg Klára 1958-as Tanácsköztársaságos emlékművét, ami a Rákócz út elején állt.
Nekem nagy élmény volt ez a nap, egyik kiállítás sem volt csalódás, sőt jobb volt, mint vártam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése