2011. december 29., csütörtök

Családi múzeumosdi 1. - El Grecotól Rippl-Rónaiig, Szépművészeti Múzeum




Már régóta terveztem, hogy Márkkal megnézünk néhány budapesti kiállítást, de amíg tartott a tanítás, nem volt rá alkalom. Most, hogy Márk is itthon van, neki is fel kell utazni, azaz nemcsak nekem kerül pénzbe a feljutás Budapestre, hanem neki is. Éppen ezért, Péter felajánlotta, hogy menjünk autóval hárman, úgy olcsóbban kijövünk, mintha vonattal és tömegközlekedéssel járnánk meg. Így szerdán 10 órakor elindultunk Kecskemétről, és három kiállítást terveztünk be aznapra.
Az első a Szépművészeti Múzeum El Grecotól Rippl-Rónaiig - Nemes Marcell a mecénás műgyűjtő című kiállítása volt, amit már novemberi budapesti látogatásunkkor is meg akartunk nézni, de akkor nem jött össze. Nemes Marcell neve nem volt számomra ismeretlen, hiszen itt a Kecskeméti Képtárban egy jelentős gyűjtemény van az ő ajándékaként, és azt is tudtam, hogy a magyarországi El Grecok is neki köszönhetők, de ennek ellenére egy csomó új dolgot is megtudtam róla, a gyűjteményéről, hogy jópár olyan mű is a gyűjteményében volt, amelytől kénytelen volt megválni, és most neves külföldi múzeumok büszkélkednek ezekkel a művekkel. Meglepett például a Nemes Marcellról készült Kokoschka portré, vagy Cézenne festménye a Vörös mellényes fiú, bár ez nem volt itt eredetiben, csak fotón. A kiállításon nem lehetett fotózni, így a művekről készült fotókat a netről szedtem. Igazán jó és tanulságos kiállítás.
Megváltozott a belépőkre vonatkozó kedvezmények köre, kivételesen most számomra kedvezően. A budapesti nagy múzeumok időszaki kiállítására még akkor is kellett nekem is belépőjegyet (igaz kedvezményeset) váltanom, ha 40 diákot hoztam fel. Bécsben 2 ingyen jegy jár ennyi ember után! Most a pedagógusoknak ingyenes lett teljesen! Hurrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése