2011. október 15., szombat

Jelentkezés a MAOE-ba



Két év után újra megpróbálom a MAOE-s (a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületébe a) felvételt. Mivel a jelentkezési lap és önéletrajz mellett két ajánlást is mellékelni kell, ki kellett választanom két olyan művészt, akinek a neve jól cseng és ismeri a munkáimat. Két éve Molnár Péter írt egy nagyon kedves, szinte lírai ajánlást, Benes József egy szikárabbat, de akkor azt mondta Nemes Pista (ő volt akkor a Bács-Kiskun megyei megbízott), hogy a szavazásnál mégis magára maradt. Való igaz, hogy nekem a megyén kívül nincsenek kapcsolataim, nem nagyon állítok ki máshol, nem járok alkotótáborokba, így nem is ismerhetnek túl sokan. Én naivan azt hittem, a munkáim és az ajánlások elegendők lesznek a sikeres felvételhez. Tévedtem. Az elmúlt évben mindenféle botrányok miatt új vezetősége lett a MAOE-nak, Aknay János lett az elnök (nagyon-nagyon régről ismerem őt, mikor Zebegénybe jártam nyaranta, pl. annak ide3jén ő mutatta meg nekem a nagybörzsönyi Árpád kori templomot, amiről készült akkor egy fotó is!) , és Ambrus Lajos lett a megyei képviselő. Most úgy gondoltam, ha már Balanyi Karcsi annyi megnyitót mondott nekem, akkor legyen ő az egyik ajánlóm (egy időben ő is volt megyei képviselő). Karcsi a vasárnapi megnyitóra volt olyan kedves és hozta is az ajánlás, majd az ő javaslatára Probstner Jánost kértem meg a második ajánlómnak. Hétfőn bementem a Nemzetközi Kerámia Stúdióba és személyesen megkértem, rendes volt, igent mondott, bár felhívta a figyelmem, hogy az ő személye is elég megosztó, így kérdéses, hogy mennyire lesz sikeres. Kedden bevittem a beadandó munkáimat, csütörtökön beszéltem vele, de elfoglaltságra hivatkozva csak hétfőre ígérte az ajánlást. Ezt én megértettem, csak egy kicsit izgultam, mert a MAOE-től nem kaptam pontos dátumot (érdeklődésem ellenére), hogy pontosan meddig kellene beérkezni a jelentkezéseknek, így úgy gondoltam, hogy október közepén mindenképpen fel kell adnom postán, hogy két héttel a felvételi előtt beérkezzen. Aztán este felhívott János és mondta, hogy miután látta, hogy fontos lenne feladnom még a héten, megírja, mehetek érte holnap. Tegnap suli után beugrottam a stúdióba, hogy elhozzam az ajánlást és feladhassam. (A stúdióban összefutottam Veszelszki Danival - a Kandóban volt a tanítványom, sokszor kirándult velem, most, a soproni AMI-ban tanul - aki Kormos Emesével éppen a Zepter pályázatára készítette össze a pályázati anyagát.) A képekként feltettem a két ajánlást, és a beadandó munkákból néhányat. A Liszt-sorozat mellett a Vad lépcső és Nyáridő sorozatom szándékozom beadni, de ezenből még nyomtatnom kell egy egységes sorozatot és paszpartuzni is kell még.

1 megjegyzés: