2011. október 23., vasárnap

Balanyi Károly a Nyitott Műteremben - Kulturális és Konferencia Központ






Csütörtökönként később kezdek a Bolyaiban, így igyekszem akkorra időzíteni az elintéznivalókat. Reggel edzettem, aztán bank (nyavalyás cégautóadó befizetés), Csiperóba leadtam az isztambuli fotókkal egy DVD-t, és kigyalogoltam a suliba. Az október 23-i ün-nepséget aznap tartottuk, mert másnap a tantestület Egerbe ment egy másik tehetséggondozó iskolát felkeresni. (Én persze nem tudtam menni, mert a péntek nekem kandós nap, és 7 órám van zsinórban.) A rövidített órák és az ünnepség miatt 1/4 órával később lett vége a tanításnak! A Bolyaiban nem maradhat el óra, még ünnepség miatt sem!!! Az ünnepség most Schnell Ildi szervezésében egy előadás volt, amelyet N. Pál József egyetemi tanár tartott (érdekes volt, elhallgattam volna még egy ideig). A háttérben az a kiállítás volt, amelyet Hajnalka és a diákok készítettek a vasárnapi kirándulás képeit is felhasználva. Ott volt egészen nagyban kinyomtatva ez képem is, amelyet a temetői emlékműnél fotóztam.
Délután szakszervezetes értekezletem volt ( a csütörtöki szakkört hétfőn tartottam meg), amelyről 16.40-kor úgy jöttem el, hogy még nem látszott, hogy hamarosan vége akarna lenni. Ahhoz viszont, hogy 17 órára a Kulturális és Konferencia Központba érjek, muszáj volt elindulnom.
Most Balanyi Karcsi szerepelt a KKK (Kecskeméti Képzőművészek Közössége - Karcsi a vezetője) által szervezett Nyitott Műterem sorozatban, amely általában ő szokott kérdezni valaki mást. Hollósy Kati vezette a beszélgetést, amely jó hosszú lett, 7 óra előtt egy kevéssel fejeződött be, bár kétségtelen, hogy végig lekötött. Karcsi most 65 éves és annak ellenére, hogy nem művésznek készült, már elég régóta a művészettel foglalkozik, egyrészt mint alkotó (fest, grafikákat, zománcokat készít), másrészt mint közvetítő, segítő (kiadványokat, cikkeket szerkeszt és ír, kiállításokat szervez). Igazán nagyon aktív, sokat tesz a kecskeméti művészekért is, én is sokat köszönhetek neki. Munkáiban érdekesen ötvözi a szitatechnikát és szabadkézi festéssel.
Azt majdnem elfelejtettem leírni, hogy jó kecskeméti szokás szerint most is három művészeti program jutott egy estére. Szintén 17 órakor a Katona József Színházban Szappanos Pista bácsinak nyílt kiállítása, 18 órakor pedig a Dán Kulturális Intézetben volt egy dán művésznek kiállítása az 56-os fotóiból. Ezeket most kihagytam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése