2011. június 15., szerda

Jankovics Marcell és Szoboszlay Eszter, Tóth-Pócs Judit és Tóth-Pócs Roland kiállítása -KAFF





Ma kezdődött a KAFF, azaz a 10. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál, de ma még volt egy órám a Kandóban a 10. E-vel, aztán osztályzó értekezlet, így a hivatalos megnyitóról lekéstem. Éppen 11.45-kor végeztem, gyorsan felpattantam a biciklimre, így 11.55-re más a Kulturális és Konferencia Központba is értem. Petráék már szépen berendezték a "shopot". Még reggel bevittük együtt a grafikáinkat és képeslapjainkat, amelyeket itt árulhatjuk.
Kicsit késett a vetítés miatt a 12.00-re meghirdetett kiállításmegnyitó, amelyet Jankovics Marcell 70. születésnapjára rendeztek. Igazán fiatalos, trendi a kiállítás, és szépen bemutatja a Jankovics munkásságát, illetve azt a kort, amelyben készültek a filmjei. Hankiss Elemér beszélgetett Jankoviccsal egy szokásos megnyitószöveg helyett. Aztán még beszélt, vagy beszélt volna a kiállítás kurátora, de rá már nem nagyon figyelt senki, mert a másik kiállításra ment le a tömeg. A lenti kiállítótérben Szoboszlay Eszter, Tóth-Pócs Judit és Tóth-Pócs Roland kiállítását Szemadám György nyitotta meg. Utalt arra, hogy ez a fiatal nemzedék művész felmenőkkel büszkélkedhet (Szobolszlay Péter Eszter édesapja, Judit szülei pedig Horváth Mari és Pócs Péter) és hogy a kiállított művek önállóan is megállnák a helyüket, mint képző- vagy iparművészeti alkotások, de ezek egy-egy film díszletei, hátterei, kellékei. Eszter makettjei egy gyermeki világba viszik vissza az embert, Judit pedig a nemez technikával igazán fantáziadús felfedőket és ruhákat készített. Judit egyike azon kevés volt bolyaisnak, akik művészek lettek. Bár túl sok közöm nincs ebben, mégis büszke vagyok rá. Rolandot alig ismerem, de szikárabb munkái jól kiegészítik a lányok színes világát. Bár nem tartozik szorosan ide, de egy kis része Péternek (férjemnek) is van a kiállításban, Eszter makettjeibe ő kötötte be a kis ledlámpákat.
Ezek után megvártam, míg Petra eljöhetett, és együtt megebédeltünk, meg nyaltunk egy fagyit, hogy legyen elég energiája estig. Míg vártam rá, néhány kedves ismerőssel találkoztam és váltottam egy-két mondatot, pl. Neuberger Gizivel, Orosz Istvánnal (neki pénteken nyílik kiállítása, arról majd külön beszámolok) és Vágó Sándorral, akivel több mint 30 éve a Művközpont rajzszakkörébe jártam együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése