2011. június 5., vasárnap

Pedagógus napi tüntetés - Budapest






Most értünk haza Budapestről, ahol az oktatásban érdekelt szakszervezetek közös tüntetést szerveztek a kormány tervezett óraszámemelése, az oktatás "államosítása" és azon tény ellen, hogy a kormány nem egyeztet a szakszervezetekkel és a szakmai fórumokkal, hanem csak egy áldemokratikus nemzeti konzultációnak becézett kérdőívre beérkezett válaszok alapján akar majd dönteni az oktatást érintő kérdésekben (is). Kecskemétről több mint 60 fő érkezett, bár a Bolyaiból csak én voltam egyedül. Igaz, én is fontolgattam menjek-e, hiszen 3 osztály művészettörténet témazárójának kijavítása várt rám ezen a hétvégén, de azt gondolom, hogy muszáj hallatni a hangunkat.
Annak ellenére, hogy narancssárga riasztást adott ki a meteorológiai szolgálat és valóban volt is egy jó kis zápor, nagyon fegyelmezett a tüntetés. Az oktatási államtitkárság részéről Varga Éva munkatárs vette át a petíciót, s rögtön el is kezdtünk viccelődni, hogy akár a takarítónő vagy a portás is lehet. Mi jó hátul álltunk, nem láttuk őt, csak a hangokat hallottuk. Idehaza gyorsan megnéztem, mit írtak a tüntetésről a hírekben, meg milyen képek vannak fenn. Egyrészt jól felhúztam magam a KDNP véleményén, hogy: "elítéli a vasárnapi pedagógustüntetést, mert a párt szerint az nem szolgálja a pedagógustársadalom érdekeit, a hátterében nem szakmai, hanem politikai érdekek állnak. ...Az időpontválasztás a Nemzeti Összetartozás Napjának közelsége miatt is méltatlan - tette hozzá a közlemény." Másrészt megláttam Varga Évát, aki szerintem jó, ha van 20 éves, azaz tényleg fantasztikusan megtisztelt bennünket az államtitkárság, igen fontos embert jelölt ki a a petíció átvételkére, nem sokat tévedtünk.
A Kandóban péntek este volt a szokásos pedagógus napi vacsora. Ilyenkor szoktak az országos versenyeken helyezést elért diákok felkészítőinek egy kis jutalmat is adni. Volt, amikor egymás után két évben (2007-ben és 2008-ban) én is kaptam, hiszen a művészettörténet OKTV-n volt 2., 10. és 11. helyezett diákom is. Sajnos, azóta nem nagyon sikerül rávennem diákokat, hogy egyáltalán elinduljanak egy ilyen sok felkészülést igénylő versenyen. De mégis kaptam én is jutalmat, a városi művészettörténet versenyen indult és szép helyezést elért kandós csapataim felkészítéséért. Jólesett.
Tegnap megint gyalogoltam, most kb. 20 km-t Méntelek felé, amíg tartott a bicikliút és vissza, 3 óra volt pontosan. Még mindig voltak pipacsok, de most egy kis lila is vegyült a képbe. Jól elfáradtam, itthon meg nekiestem a dolgozatok javításának. Amíg én a teraszon javítottam, Márk nekiállt követ faragni, Cilike meg aludt egy jót a széken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése