2011. június 15., szerda

Kandós végzősök kiállítása - Nemzetközi Kerámia Stúdió








Tegnap délután 17 órakor nyílt a Kandó Kálmán Szakközépiskola Képző- és Iparművészeti Tagozatának végzős vizsgamunkáiból kiállítás a Nemzetközi Kerámia Stúdióban. Ugyan az idén már többször volt kandós diákkiállítás, mégis ez egy új anyag volt, hiszen a 13. E-ban tanított három szak (kerámia, grafika, szobrászat) vizsgaremekeit láthatjuk most 3 napig. Illetve azt hittem én is, hogy tényleg láthatjuk az egészet, de ez csak egy válogatás. Ha tudtam volna, hogy itt nem látható az egész, akkor valahogy csak ki mentem volna még a múlt héten a műterembe, hogy megnézzem a teljeset. Kíváncsiságom most azért is volt nagyobb, mert Márk fiam is ebbe az osztályba járt. Jó lett volna látni a kötelező domborműjén és portréján kívül a szabadon választott témafeldolgozását is. Nem is értem miért nem vették igénybe a tanár urak a másik két kis termet a stúdióban. Szerintem azt is meg lehetett volna tölteni. A kiállítást Juhász Imre nyitotta meg, és közben nekem eszembe jutott, hogy a 10 évvel ezelőtti végzősök kiállítását ugyanitt akkor én nyitottam meg, mint a Nemzetközi Kerámia Stúdió ügyvezető titkára. Már 10 éve a stúdiós "kiruccanásomnak". Most rám férne egy újabb kirándulás egy másik munkaterületre, hogy utána esetleg boldogan menjek vissza tanítani, mert 10 éve ez történt.
A kiállításon nekem Fecola Gadi "dagi szobrai", Pálinkás Dominika lámpái és Bíró Angéla plakátjai tetszettek különösen. Egyébként az egész család jelen volt a kiállításon, Márk a munkáival (Liszt Ferenc plakett, Gadi portré) és Petra mint modell Kovács Tibi és Tánczos Kitti aktján, én mint művészettörténet tanár és szülő, de ott volt Péter és Anyumkám is.
Most mindenképpen lezárult valami, innentől kezdve már nem lesz tanári kapcsolatom a gyerekeimmel, és talán azzal, hogy ők kinőttek a középiskolás korosztályból én is eltávolodom ettől a korcsoporttól.
Tegnap volt másik kiállításmegnyitó is, sőt még a múlt hét végén is, de amikor így besűrűsödnek a programok, már én sem tudok elmenni mindenhová. A Katona József Könyvtárban a Kecskeméti Rajzfilmstúdió 40 éves születésnapjára nyílt egy kiállítás, és a Művész Kávézóban a Mondák a magyar történelemből címmel szintén a 10. Kecskeméti Animációs Filmfesztiválhoz kapcsolódóan nyílt kiállítás. Milyen jó lenne, ha nemcsak érettségi időszakban lenne ilyen pezsgés!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése