2013. október 19., szombat

Utcakonferencia - Ifjúsági Otthon











Virág Ágnes nagy lelkesedéssel szervezte az október 18-i Utcakonferenciát, amelynek színtere az Ifjúsági Otthon pinceklubja volt. A kandós diákjaimmal mi is bejelentkeztünk egy-egy órára. A 13-dikosokkal az első két előadást tudtam megnézni, utána nekem vissza kellett mennem egy osztályfőnöki órát megtartani, de a diákok maradtak az ebédszünetig, azaz délig. Aztán a 11-dikesekkel először a Kulturális és Konferencia Központban kezdtünk, itt megnéztük Vidák Anna nemezből készült munkáit, aztán átmentünk az Ifjúsági Otthonba, ahol az ebédszünet után folytatódott a konferencia, és még a diákok 2, én és néhány kitartó diák 3 előadást láttunk. Az előadók 20-25 percet kaptak, ez időnként kevésnek bizonyult számukra. Nekem nagyon tetszett az ötlet, azok az előadások, amelyeket láttam, és jó lett volna, ha végig ott tudtam volna maradni, illetve ha többen is láthatták, hallhatták volna.
Az első előadó, Kertész László néhány fogalmat tisztázott, mint köztéri művészet, street art, public art. Tihanyi Dominika a budapesti VIII. kerületben lévő Palotanegyedben (én se tudtam, hogy van ilyen nevű része) lezajlott köztéri művészeti akciókról számolt be. Délután az első előadó Szabó Gyöngyvér tájépítész volt, aki olyan fotókat mutatott, amelyeket ő készített utazásai során. Szerinte senki más nem szokott olyanokat fotózni, mint ő. Pedig én is szoktam burkolatokat fotózni, (sőt még rézkarcot is készítettem belőlük) lehet, hogy egy tájépítész is elveszett bennem, nemcsak egy építész? Lénárd Anna a BUPAP (Budapesti Aszfaltprojekt) vezetéseiről számolt be. Kun-Sebők Kata pedig Ős-témák a XXI. században címmel vetített.
Bővebb információ: http://terformalok.blogspot.hu/2013/10/utcakonferencia-oktober-18-pentek-kio.html
Sajnos, én sem tudtam végig maradni, fél 3 körül eljöttem, aznap még 3 esemény, illetve program volt a naptáramba beírva (beiratkozás és szintfelmérő egy nyelviskolába, egy kiállításmegnyitó és egy különleges mozi). A pincelejáratban a parádi tábor alkotásaiból volt néhány kirakva, ezeket a kandós diákok készítették, meg a tanáruk, Kis Tamás szobrász.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése