2013. október 28., hétfő

Megszólalt a Mózes szobor - Tudomány és Technika Háza

Még a hét elején a KTV híradójában láttam egy kis összeállítást, hogy hungarocellből kifaragta három szobrász a Michelangelo Mózes szobrát a Tudomány és Technika Házában, az egykori zsinagógában, és hogy szombaton meg is fog szólalni Kiss Jenő hangján. Ennél többet nem tudtam a szombat délutáni programról. Egyébként is találkoztam volna a barátnőimmel, így őket is elhívtam. Egy páran, rajtunk kívül kb. 10 fő, várakozott 4 óra előtt a zsinagóga földszintjén, aztán pár perc múlva bemehettünk 2. emeleti előadóterembe. Az akciót filmre vették és egy németországi kiállításon fogják bemutatni, amelyről többet nem sikerült megtudni. Úgy 25 percig beszélt a szobor Mózesről, Michelangeloról, a Mózes szoborról, a zsidókról, a kecskeméti zsidóságról, a zsinagóga épületéről, Tolnay Károlyról és a Michelangelo szobormásolatokról. Jól összeállítás volt!
Szerintem Kecskemét egyik szenzációja kellene, hogy legyen ez a kollekció, ahol egészen közelről és egészen különleges nézőpontokból csodálhatók meg Michelangelo szobrainak eredeti méretben készült gipszmásolatai, úgy ahogy az eredeti helyszeneken sem lehet őket látni, mégis kevesen ismerik és kevesen látogatják, hiszen például hétvégén (mikor több turista van) zárva van. Sokkal többet kellene turistát kellene elhozni ide!


Az előadás után elmentünk együtt megnézni a csütörtökön nyílt 4×50 című kiállításunkat, ahol végigvezettem a barátnőimet (ők nem tudtak ott lenni a megnyitón). A teremőr néni azt mondta, hogy voltak pénteken és szombaton is úgy 25-en. Szappanos Pista bácsi írt egy hosszabb, kedves bejegyzést a vendégkönyvbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése