2013. május 27., hétfő

Dobó Bianka és Németh Marcell kiállítása az egykori Aranypókban

Ismét kissé késve, de ...
A múlt héten kedden írták meg a végzősök a művészettörténet érettségit, amelyet szerdán haza is hoztam, de csak péntek délután kezdtem el kicsomagolni és javítani. Na, de ez egy követlező bejegyzés lesz majd!
Kedd délután volt még a Csiperós, azaz Európa Jövője Alapítvány közgyűlése. Most van itt az ideje a közgyűléseknek, sorban következik egy pár az én programomban is.
Szerdán délelőtt esett, így a betervezett egészségpénztáras ügyintézésem elhalasztottam egy héttel. Csak szerda délelőtt érek rá ügyfélfogadási időben, és csak mióta a végzősök elballagtak.
Tanítás után a Városházára kellett bemennem, mert szerencsére ismét vásároltak egy grafikát egy delegáció számára.
Mikor hazafelé jöttem, útba ejtettem az egykori Aranypók üzlethelyiséget, amely az utóbbi időben kirakatgalériaként működött, de most kinyitott és a belső térben egy tárlat látható. Az előző hét péntek délutánján nyílt, mikor Szegeden voltam, így a megnyitót kihagytam, de látogatásomkor ott volt Virág Ágnes, aki a kiállítás rendezője, és aki beszélt egy kicsit a művekről és az alkotókról.
Németh Marcell fémmunkái nagyon megragadtak már a Műcsarnokban, jó lett volna többet is látni belőlük! Sajnos csak három munkája szerepel itt. Érdekes hangsúlyt ad az acél szürkéjében néhány helyen a vörös ráfestés ezeknek az ipari tájaknak.  A földre letett rozsdás patinájú dombormű kissé elütött a többitől, hallottam, hogy a megnyitón megtörtént  a "felavatása" is.









Dobó Bianka dolgait eddig nem ismertem, de jó választás volt őket összehozni, mert abszolút mai tereket, témákat jelenítenek meg, mai módon. Bianka Budapest átkeresztelt és átváltozó tereit választotta témának, pl. az egykori Moszkva teret vagy a már nem működő neonreklámok tartóvázait. Képeinek alapja egy-egy olyan vászon, amelyet függőlegesen egy varróprogrammal átvarrt, majd erre sablon módszerrel épületrészleteket, figurákat és utcai kellékeket fest.










A kiállításlátogatás után még  Péterrel bevásároni voltunk, a caminos utamhoz vásároltam néhány dolgot még, övtáskát, hálózsákot, kalapot, sálat, összecsukható étkészletet. Este pedig elvitték az Estem díj 10 darab rézkarcát. Május 31-én lesz az Estem díjak átadása a Katona József Színházban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése