2013. május 17., péntek

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS A KORTÁRS MAGYAR MŰVÉSZET ÉS A KERESZTÉNY IKONOGRÁFIA VISZONYÁRÓL

Hétfőn délután a Bolyaiban a tavalyi kompetencia mérés eredményeről volt egy értekezlet, amely után az esőben fodrászhoz siettem. Szerencsére mire végeztem, elállt az eső. Viszont egész héten megmaradt a kissé hűvösebb időjárás.














Kedden délután a Cifraplatában a VI. Kortárs Keresztény Ikonográfiai Biennáléhoz kapcsolódva egy kerekasztal beszélgetés volt a kortárs magyar művészet és a keresztény ikonográfia viszonyáról. Egyébként több program is kapcsolódott a biennéléhoz, különböző előadások, amelyek közül sajnos, többre sem tudtam elmenni, de legalább ezt a programzáró eseményt nem hagytam ki. A meghívott beszélgető partnerek Aknay János és Olescher Tamás festőművészek, Balanyi Károly grafikus- és zománcművész és ifj. Gyergyádesz László művészettörténész voltak, de a közönségből is többen hozzászóltak a témához. Először a művészek arról beszéltek, hogy milyen az ő kapcsolatuk a szakrális témákhoz. Szóba került az is, hogy a teológiai képzésben valami egészen minimális művészettörténet szerepel, így nem is lehet azon csodálkozni, hogy a templomainkba igényes kortárs művek a legritkább esetben kapnak helyet. Én is megemlítettem, hogy külföldön sokszor találkoztam azzal, hogy a templomok kortárs kiállításoknak adnak helyet és nemcsak szakrális témájúaknak. Ehelyett nálunk néha szörnyű új giccseket lehet látni a régi kvalitásos munkák mellett.
A beszélgetés végén Aknay János minden résztvevőt megajándékozott egy Aknay-féle angyallal, egy festményről készült digitális, de számozott szignált nyomattal. Nagyon örültem neki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése