2012. február 26., vasárnap

MROE közgyűlés - Budapest





A tegnapi nap egy csomó eseményre kellett volna elmennem. Volt egy pár hivatalos és pár nem hivatalos. Nézzük: művészetis felvételi a Kandóban, Műhely Művészeti Egyesület közgyűlése és még estére alapítványi bál a Bolyaiban. Ezeket kihagytam és helyettük Budapestre utaztam a Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének (MROE) éves közgyűlésére. Persze jobb lett volna, ha egy héttel később van ez, és a felvételire is el tudok menni, de most így alakult. Ráadásul csütörtökön kaptam egy e-mailt Boldizsár Gizitől, hogy ugye tudok menni, mert idén én is a díjazottak között vagyok. Ettől függetlenül két kolléganő is elkísért a mostani közgyűlése, Kapots Ildi már pár évvel ezelőtt volt már velem, de Kőrös Sára most először csatlakozott. Régebben a szokásos beszámolók és az ország különböző pontjain tanító kollégákkal történő találkozás mellett mindig volt egy-egy jó előadás is, amiért megérte felmenni. Most a közgyűlés végére maradt Bakonyi Mihály festőművész előadása (pályakezdő koromban ő volt a szakfelügyelőm Csepelen). Sokan (köztük én is a felénél) otthagytam ezt az előadás, mert nem volt túl élvezetes és látványos. Egy diavetítő kis képe szolgáltatta a szemléltetést, és a kép elé folyton beállt B. M. Nem lehet azon csodálkozni, hogy a kollégák zöme inkább lement a rajzterembe, hogy némi szendvicset vegyen magához és egymással csevegjen.
Az idén egy kicsit nagyobb hangsúly került a díjak átadására, és a máshol díjazott kollégák köszöntésére. Köszöntöttük a 80 éves Csőregh Évát, a 60 éves Szalay Józsefet, Kárpáti Andreát, Vértesaljai Máriát, Kaszner Margitot, Fejér Zoltánt, akik különböző országos és egyéb fontos kitüntetést, díjat kaptak. Csőregh Éva mondott egy aranyos dolgot: amikor a 70. születésnapján köszöntöttük, akkor azt mondta, ez a kor nem érdem, csak állapot, de most úgy gondolja, hogy a 80 év már érdem. Egy versikét is költött: "Amíg az eszem ép, a lábam lép, épp csak addig éljek én!", és ezzel tökéletesen egyet lehet érteni. Új díjat is alapított a MROE a tavaly elhunyt Környeiné Gere Zsuzsanna emlékére, az "ALMA" díjat Csőregh Éva kapta meg először az idén.
A Felsőoktatási Vizuális Nevelési Kollégium Pro Educatione Artium Visualium díját adták át Illés Anikónak, Gaul Emilnek és Pataki Gabriellának.
Az idei MROE-díjat Rózsavölgyiné Tomonyák Gitta és én kaptam. Magában is nagy elismerés számomra ez a díj, de Gittával együtt kapni, ez még nagyobbá teszi a szemeben. Gittát úgy 1994 körül ismertem meg, amikor a holland vizuális kultúra tanításának tanulmányozására mentünk ki Hollandiába és a magyar rajzérettségit szerettük volna megújítani. Pestszentlőrincen tanít a 70 éves kolléganő, nagyon elismert kolléga, bemutató órákat tart, tanárszakos hallgatóknak szakvezetője. Gratulálok neki is és minden díjazottnak itt, ebben a formában is!
A díj nekem azért is esett jól, mert az országos szakmai szervezet ismert el ezzel, és egy ilyen jellegű elismerést, díjat valószínű itt helyben Kecskeméttől, a saját iskoláimtól sohasem fogok megkapni. (Esetleg akkor, amikor már járni sem tudok vagy már teljesen megcsömörlöttem és kiégtem a tanításban.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése