2012. február 29., szerda

Bernar Venet és Marina Abramović kiállítása a Műcsarnokban




A szombati nap
befejező programja a Műcsarnok két kiállítása volt. A televízió Kortárs című műsorában figyeltünk fel Bernar Venet óriás szobraira, amelyet Magyarországon, Nyársapáton gyártanak le. A filmben arról is beszéltek, hogy a francia művészet fenegyerekeként nyilván tartott fiatal művészt magához rendelte Marcel Duchamp, mikor még élt. Tehát elég érdekes fickónak tűnt (aki most már 71 éves), és a kiállításra is nagyon kíváncsi voltam. A kiállítás címe Bernar Venet - New York, Versailles, Budapest volt, ami arra utalt, hogy ezekben a nagyvárosokban is kiállított Venet, ráadásul Versailles-ben a kastély körül a szabadban állították fel ezeket a hatalmas rozsdás vasakat. Félelmetes, de nekem nagyon tetszik. Szerencsére lehetett fotózni, így sok-sok képek készítettem. Nekem az apszisban elhelyezett monumentális vasak tetszettek e legjobban, de érdekesek voltak a matematikai képletekkel teleírt festményei is.
Aztán még az alagsorban megnéztük
Marina Abramović: Az üresség nyolc leckéje című kiállítását, bár be kell vallani, hogy erre már nem fordítottunk annyi időt, így elértük a 16.52-es vonatot még. Annyi azért tudatosult bennünk, hogy elég brutális Marina Abramović fotó és videóinstallációja. A belgrádi születésű, ma New Yorkban élő perfonmansz művész Laoszban forgatta le filmjeit, amelyekben az erőszak, háború archetipikus jelenetei és természeti képek váltakoznak. A tárlat része volt a laoszi projekthez készített eredeti rajzokból néhány darab, valamint a forgatás helyszínéül szolgáló ház makettje is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése