2012. február 11., szombat

SZAK-KÖZI-KÖR - Maurer Dóra egykori szakkörének kiállítása a Magyar Fotofráfiai Múzeumban



Pénteken nem volt tanítás a Kandóban, így végre rézkarcozhattam, hiszem ebben az évben még semmit sem "alkottam". Nem végeztem a munkáimmal, de egy érdekesnek ígérkező kiállítás miatt muszáj volt abbahagynom.
A Magyar Fotográfiai Múzeumban Maurer Dóra 1981-83 között a Szépművészeti Múzeumban működő szakközének anyagából nyílt kiállítás, amelyet dr. Beke László művészettörténész nyitott meg. A kiállítás témáját Király Judit kurátor találta ki. Igazából nemcsak a szakköri anyag volt kiállítva, hanem Maurer Dóra saját munkáiból is néhány, ezzel reprezentálva azt a tényt, hogy Maurer Dóra pedagógia és alkotói munkássága mennyire egymásra épült. A tárlaton volt számomra már ismerős anyag, hiszen mikor 3 évvel ezelőtt a Ludwig Kortárs Múzeumban volt Maurer Dórának kiállítása, akkor ott is láthatók voltak, de volt számomra újdonság is. Beke László (ő írta azt a tankönyvet- Műalkotások elemzése I-III. -, amelyből sokáig tanítottunk) a megnyitó szövegében arról is beszélt, hogy akkoriban nem sok fotószakkör működhetett az országban. Én azt hiszem, fotószakkör volt épp elég sok, még a költségek ellenére is, de olyan fotószakkor, amely ennyire képzőművészeti szellemiségű lett volna, olyan biztosan nem volt. Nagyon tisztelem Maurer Dóra munkásságát, valószínűleg a matematikus énem miatt a szigorú geometriájú munkái is közel állnak hozzám.
Sajnos a megnyitó után nem tudtam maradni beszélgetni, rohantam, mert 6 órakor már nekem kellett egy másik kiállítást megnyitnom. Erről a követező bejegyzésben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése