2012. február 19., vasárnap

Az első kandós művészosztály 15 éves találkozója



1993-ban (jövőre lesz 20 éve!), hogy a Kandó Kálmán Szakközépiskolában a művészeti tagozat. Én 1996 őszén kezdtem itt tanítani, amikor az első osztály negyedikes lett, tehát már én érettségiztettem őket művészettörténetből. Én annyi idős voltam akkor, mint most ők. Sajnos, aránylag kevesen tudtak/akartak eljönni 6 diák és 6 tanár volt ott tegnap este az Otthon Kávézóban. Bár nem is voltak túl sokan, 22 volt az osztálylétszám és 6 szak működött, ma 30 fős egy osztály és 3 szakból választhatnak. Ha meghívnak ilyen találkozókra, mindig érdeklődve hallgatom a beszámolókat, nagyon tanulságosak. Voltak, akik külföldön élnek, sajnos, egy fiú motorbalesetben meghalt, de a többiek igazán eljöhettek volna, vagy legalább mint Niki írhatott volna egy levelet, hogy mi van vele. Aki eljöttek: Edina (Dunaharaszti, 3 gyerek), Lilla (Lajosmizse, 2 gyerek), Andrea (Szigetszentmiklós, 2 gyerek), Kati (Kecskemét, 1 gyerek), Edit (Kecskemét, saját gyermek még nincs), Gergő (Kecskemét, 1 nem saját gyerek). Vannak, akik továbbra is nagyon szoros kapcsolatban vannak a művészettel, de olyan is, aki teljesen eltávolodott ettől a területtől. A lányok sütikkel készültek, amiből én (már megint milyen hős voltam!) egyetlen egyet sem kóstoltam meg! Ott volt az osztályfőnökük is, aki már nyugdíjas és nem is él Kecskeméten, ők voltak az utolsó osztálya. Egyszer szívesen lennék egy művészetis osztálynak osztályfőnöke, ha nem két iskola között kellene ingáznom, ha csak egy teljes státuszú állásom lenne! Művésztanárok közül csak Lakatos Pali volt jelen, a többi kolléga mind közismeretis volt. Mi, tanárok úgy 9 felé hazamentünk, lehet, hogy utána még befutott valaki...
Mindenesetre köszönöm a meghívást, kellemes este volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése