
Csütörtök este nyílt a
Dán Kulturális Intézetben egy magyar származású, ám
Dániában élő képzőművésznek,
Perjési Sándornak és
Pauer Gyulának közös kiállítása.
Perjésit nem ismertem eddig én sem, de
Pauert természetesen igen. Őt gondolom, nem nagyon kell bemutatni, az
pszeudo művészt fogalma kapcsolódik a nevéhez, egy műve szerepel is a kötelező műtárgylistában, és a
Duna-parti cipők, a budapesti
holokauszt emlékmű 
is az ő munkája. Ők barátok már nagyon rég óta, az 50-es években
Luigi de Battistánál tanultak díszítőszobrászatot, aztán '56-ban Perjési emigrált, Pauer maradt, és a barátság is maradt.
Perjési egy fotósorozatot állított ki, arról a budapesti vasöntödéről, ahol a szobraikat kiöntötték, és amely azóta már bezárt.
Perjési lánya,
Caroline Perjési, aki
Londonban él és filmmel foglalkozik, készített egy filmet is erről, amelyet a megnyitó után levetítettek (én ezt már nem vártam meg, így is 7 lett mire hazaértem).
Pauer a legújabb
pszeudos festményeit állította ki.
2005-ben volt a
Műcsarnokban egy gyűjteményes kiállítása, tehát elég sok dolgot ismertem tőle, de ezek a festmények elég újak voltak (mind a 2000-es években készült) és meglepően színesek.
A kiállítást
Rauschenberg János ajánlotta a figyelmünkbe. Az
Aurin leánykar pe


dig néhány kórusmű eléneklésével színesítette az eseményt. Több egykori
ÉZI-s kollégám is jelen volt a megnyitón, mert személyesen ismerték
Perjési Sándort, akinek zenetanár a felesége. A megnyitó előtt
Zsuzsi (a
Dán Kulturális Intézet) munkatársa bemutatott
Perjési Sándornak és a lányának, és egy kicsit

beszélgettünk is, míg megérkezett a közönség. Sajnos
Pauer csak nem sokkal a megnyitó e

lőtt érkezett, így vele nem volt alkalmam beszélgetni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése