2011. november 11., péntek

IX. Kortárs Költészet - Kortárs Grafika Biennálé - Cifrapalota

Szerdán a Tóth Menyhért-ösztöndíjasok kiállításának megnyitása után levonultunk székestől a földszintre, ahol megint csak nem a szokásos megnyitó zajlott, hanem ismét egy beszélgetés. Ifj. Gyergyádeszt László beszélgetett Benes Józseffel a Műhely Művészeti Egyesület elnökével, hiszen a Kortárs Költészet - Kortárs Grafika Biennálé az egyesület rendezvénye, immár a kilencedik. Benes Jóska beszélt a délvidéki gyökerekről, illetve arról, hogy mennyire fontosak a társművészetek. Gyergyádesz Laci firtatta egy kicsit azt, hogy miért csak grafika, miért nem nyit a biennálé pl. a szobrászat, festészet, iparművészet felé. Annak idején egy Műhely Egyesületi közgyűlésen szóba került ez, de én azt mondtam a hozzászólásomban, hogy a grafika olyan kis "mosthagyerek", hogy legalább ilyenkor előtérbe kerül. Eddig mindig készült katalógus is, de most erre sem volt pénz, bár Benes Jóska még nem adta fel a reményt. Szerintem egy netes oldal hatásosabb lenne most már mint egy nyomtatott katalógus.
G. Szolláth Katival és Petri Ildivel ültem együtt, mindkettőjükkel régen találkoztam már. Kati is rézkarcolat készít mostanában, de nincs hol lenyomtatnia, panaszolta.
A megnyitó előtti program miatt nem tudtam igazán alaposan megnézni a kiállítást vissza fogok menni még. Annak viszont örültem, hogy most lent a földszinti termekben rendezték ezt a kiállítást, illetve jó helyen voltak az saját munkáim ("Attól félek, hogy egy lépcsőn fogok meghalni" - Karafiáth Orsolya - rézkarc, aquatinta, 2011.). Így, első ránézésre, Babucsikné Zeikfalvy Anna (kiskőrösi kolléganő) rézkarca és Szikora Imre szitanyomata tetszett.
A. Varga Imrével is tudtam egy keveset beszélgetni, gratulált egyrészt ehhez a bloghoz, másrészt a beadott munkámhoz, azt mondta, olyan erotikus. Ez igaz lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése