2011. november 15., kedd

Bizottság kiállítás zárónapja - Műcsarnok




Vasárnap Éva és Ildi barátnőmmel Budapestre mentünk. Az eredeti elképzelés az lett volna, hogy először megnézzünk a Szépművészeti Múzeumban az El Grecotól Rippl-Rónaiig című Nemes Marcell gyűjteményét bemutató kiállítást és utána megyünk át a Műcsarnokba a Bizottság kiállítás zárórendezvényére. Egy kicsit késve indultunk, és még Márk cuccait is kipakoltuk a kollégiumban, így csak fél 5-re értünk a Hősök terére. Amíg én egy Vaterás üzletet gyorsan lerendeztem (Péter leütött nekem egy Schéner Mihály szitanyomatot 10.000 Ft-ért - ez lesz a karácsonyi ajándékom), addig Ildiék bementek a Szépművészetibe, és aztán gyorsan hívtak is, hogy oda már ne is menjek, mert fél 5 után már nem adnak ki jegyet, így aztán hoppon maradtunk. Miután Ildi lányai is megjöttek, átmentünk a Műcsarnokba, ahol hatalmas sor volt a pénztár előtt, mert 5 órától tartott a csarnok igazgatója, Gulyás Gábor tárlatvezetést. Itt a sorban összetalálkoztam Balogh Edinával, aki 10 éve Budapesten él, és legalább ennyi idő óta nem találkoztam vele. Mivel én már láttam a kiállítást inkább Edinával beszélgettem egy kicsit, míg a többiek végig járták a kiállítást. Márk és én igyekeztünk helyet foglalni a többieknek, ezt már az előző alkalommal megtanultuk, és most annál is többen voltak. Kicsit késve kezdődött az irodalmi ezt, amelynek a mai mottója a "Szerelem, szerelem szerelem / Köpni kell, köpni kell, phüj". A vasárnapi meghívott írók: Bereményi Géza és Szilasi László voltak. Bereményi szövege hosszú, de érdekes volt, Szilasié talán kevésbé fordulatos. A felolvasások után Lévai Balázs beszélgetett velük, nem volt túl összeszedett. A beszélgetés végszóját Szilasi mondta ki: "Nem kell beszarni, ha művészettel találkozunk!" A felolvasások előtt és a beszélgetés után az Ági és a Fiúk zenélt, azaz Bárdos Deák Ági és zenekara először eljátszotta a mottós számot, aztán meg a saját repertoárjukból egy órányi zenéltek még, amelyben a Kontroll Csoport két száma is elhangzott. A végén meginvitáltak bennünket egy pohár italra és egy kevéske pogácsára, itt Gulyás Gábor megköszönte az összes résztvevőnek a közreműködést ott volt Soma és Karafiáth Orsolya is. A Bizottság tagjai közök Wahorn András és Zámbó Öcsi volt jelen, Wahorn mondott is néhány köszönő szót. Túl sokáig nem maradtunk, fél 10 körül hazaindultunk, hiszen másnap hétfő és iskola.
Érdekes azért megfigyelni magamon, hogy egyre nehezebben indulok el, mozdulok ki otthonról, de ha ott vagyok egy ilyesmi rendezvényen, azt érzem, többször kellene ezt megtennem. Ezek kellemes esték, feltöltenek! Ez az est is tök jó volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése