2011. november 10., csütörtök

Tóth Menyhért-ösztöndíjasok kiállítása a Cifrapalotában



Szerdán 16 órakor volt a Tóth Menyhért-ösztöndíjasok 2000-2011. kiállításának megnyitója a Cifrapalota Pávás termében, bár nem hagyományos megnyitó volt, hanem egy beszélgetés. Simon Magdolna művészettörténésszel, a Tóth Menyhért Alapítvány elnökével és Károlyi Zsigmond festőművésszel, a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanszékvezető egyetemi tanárával beszélgetett ifj. Gyergyádesz László az alapítványról és az ösztöndíjról. A kiállított művekrőnem akartak beszélni, ami azért elég furcsa volt, ezért álljanak itt a nevek: Hatházi László András, Schaller István, Csató József, Gáspár Eszter, Mara Kinga Villő, Lenkes Ildikó, Thuróczy Zoltán, Karner Gábor, Gyergyádesz Mihály, Tőkés Réka, Szabó Kristóf, Bartus Ferenc, Herold Anikó. A Magyar Képzőművészeti Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának festő és grafika szakos hallgatóit ajánlják a tanszékvezetők az ösztöndíjra és aztán dönt a kuratórium. Állítólag nem egy jelentős összegről van szó, inkább egy kis segítséget jelent az ösztöndíj. A most kiállított munkák persze nem azok voltak, amelyekkel pályáztak az ösztöndíjra, hanem az legfrissebb munkák, amelynek nem sok köze van Tóth Menyhért szellemiségéhez. Károlyi Zsigmond inkább Tóth Menyhértről beszélt, a zseniről, akinek méltatlan körülmények között élt és dolgozott Miskén, és akinek teljes életműve a Kecskeméti Képtárban van, úgy 1700 mű. Az ösztöndíjasok között van Gáspár Eszter is, aki a Kandóban tanítványom volt, és a Képzőn szobrászatot tanult, majd kitanulta az ötvös szakmát, és ebből próbál megélni. Elég sokan voltak, lejött Budapestről a MKE festőtanszéke sok festőnövendék, de ennek ellenére a késve kezdődő megnyitó furán fejeződött be, mert 17 órára a földszintre már egy másik megnyitó volt meghirdetve.
Jó volt találkozni Simon Magdival, akit még kecskeméti időszakában ismertem meg, és újabban a Facebookon követjük egymás életét. Mondta, hogy látja milyen aktív vagyok. Igen - válaszoltam, - mert valóban itt a neten elég aktív vagyok, "ha nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek" jelleggel itt közlöm az érdeklődőkkel, mit is csinálok. Ugyanis a környezetemben, azaz az iskoláimban, azon kívül, hogy megtartom az óráimat, és beírom ezeket, valamit a jegyeket és a hiányzókat a naplóba, nem nagyon érdekel senkit, mit csinálok ezeken felül, pedig az én tanári létemhez a kiállításokra járás és az alkotótevékenységem is hozzátartozik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése