2011. május 25., szerda

Kecskeméti szitanyomatok 1999-ből




Még márciusban belekezdtem a régebbi munkáim bemutatásába, akkor 1995-ig jutottam. Onnantól kezdve nem tudtam nyaranként Zebegényben részt venni a Szőnyi István Szabadiskola munkájában, és nem volt lehetőségem szitanyomatokat készíteni. Nagy nehezen rátaláltam egy kecskeméti szitanyomó műhelyre, ahol egyáltalán hajlandóak voltak velem szóba állni velem, és lenyomtatni a megrajzolt terveimet. A kecskeméti sorozatnak van egy kis háttér története. Felföldi Mihály a Színkép Poszter Galéria tulajdonosa, aki a Rotary kapcsán ismertem meg, éppen az Aranyhomok Szálloda felújításán dolgozott, és azt a javaslatot tette a szálló gazdasági vezetőjének, hogy ugyan a szobákba impresszionista és posztimpresszionista festményekről készült poszterek kerültek dekorációként, de legalább a folyosókon legyenek eredeti műalkotások. Mivel tudta, hogy egem érdekel az építészet és Kecskemét is ezért engem ajánlott. Arra gondoltunk, hogy minden emeleten ugyanazok grafikák szerepeltek volna, de minden emeleten más színösszeállításban. A gazdasági vezető azt kérte, készítsek el egy grafikát több színvariációban, amit majd ő az igazgatósági ülésem meg tud mutatni, hogy ott döntsenek az ügyről. Elkészítettem a Zsinagóga kupoláját 5 színvariációban. Az igazgatósági ülésen viszont Gömöri úr ki se engedte nyitni a mappát, hogy megnézze miről is van szó, hanem kijelentette, hogy a grafika nem időtálló, nem illik a szálloda arculatához, így egyrészt én elestem egy jó üzlettől, másrészt Kecskemét legfontosabb szállodájában ugyanúgy poszterek díszítik a tereket, mint egy huszadrangú panzióban. Nagyon rosszul esett a dolog, és fogtam magam és egy színvariációban lenyomtattattam a tervezett sorozatból egy párat. Ebből mellékelek néhányat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése