2015. április 8., szerda

Kecskeméti, de nem szuvenír jellegű grafikák

Még mielőtt elkezdtünk volna kifejezetten szuvenír jellegű rézkarcokat készíteni, már volt néhány kecskeméti témájú grafikám. Ezek olyan részletek, amelyek engem megfogtak, de nem biztos, hogy más megörökítené.
Lássuk ezeket időrendben:
2005-ben készült a Malom volt...1-2., azaz az két rézkarc, amelynek alapja egy két évvel azelőtti esemény után készült fotó volt. A régi Gazdasági malom silóját 2003. júniusában robbantották fel egy vasárnapi napon, amikor én fent felejtettem az iskolában a fényképezőgépemet, így magáról a robbantásról nem tudtam fotót készíteni, de másnap a vizsgáztatás után Báron Laci bácsi ösztönzésére körbejártam a robbantás területét, sőt bementem az udvarra is. Rengeteg képet csináltam, amelyekből Laci bácsi is választott olyat, amit ő dolgozott fel. Ez szerepelt a Kecskemét arcai II. kiállításon. Nekem csak később volt lehetőségem a feldolgozásra, hiszen akkoriban még nem volt itthon műhelyem. Patkós Laci műhelyében tudtam nyaranta dolgozni egy kicsit. (Egy műhelytitkot is elárulok: nem tükröztem meg a fotókat, amikor a rézkarcot készítettem, így a nyomaton az eredeti látvány tükörképe jelent meg, de ezt nem vette észre senki sem, hiszen már rég nincsenek a romok ott.)











A kecskeméti zsidó temetőről készült rézkarcom 2006-ban készült, bár a fotó ebben az esetben is régebben készült. A Bolyaiban osztályom töri faktosai a tanárnőjükkel ellátogattak a zsidó temetőbe a holokauszt emléknap alkalmával és én elkísértem őket. Ez volt az első temetős grafikám, amelyet azóta már több is követett. A zsidó temető látványát egy festményben is feldolgoztam, de a festményekről majd egy későbbi bejegyzésben írok majd.










2007. februárjában az akkor még járó 21-es buszra vártam a Kuruc krt-i megállóban, amikor észrevettem a földön a befagyott tócsát, ahogy aranyosan fénylettek benne a faleveket. Szerencsére nálam volt a fényképezőgépem, lekaptam. Nyáron készült belőle egy rézkarc, a Hajnali fagy című és egy kettős festmény, a Hajnali diptichon című. Itt a grafika mellett az eredeti fotót is mellékelem, és itt is tükörkép lett a rézkarc.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése