2015. április 17., péntek

Április harmadik hete

Hétfőn az első órában néhány diákkal az osztályomból feltettük a Holokauszt emléknapos faliújságot. Annak az előadásnak az anyagából nyomtattam ki képeket és szöveget, amelyet először 2007-ben, majd 2013-ben tartottam a Bolyaiban. Holokausz áldozatok festményeit és az emlékhelyeken készült fotóimat használtam fel. Jó zsúfolt lett, de szerintem nagyon tartalmas. Sajnos, nem készítettem róla fotót.
Hétfőn és kedden is vittem egy-egy osztályt a Cifrapalotába a VII. Kortárs Ikonográfiai Biennáléra és most már volt Orsi, és volt vezetés és festés is. A nem művészetis osztályoknak volt ez program, és mondhatom nagyon élvezték! Ja, és ingyenes volt! Egy művészetis osztállyal is megnéztük a kiállítást, de nekik nem kértem foglakozást.















Csütörtökön maketteket készítettünk a népművészet órán. A harmadik nem művészetis osztállyal is megcsináltuk az expresszív fa feladatot, egészen jó munkák is születtek!
A végzősökkel a Kecskemétfilm Kft-hez látogattunk el, ahol Neuberger Gizi kalauzolt bennünket, bár az osztály erősen hiányos volt, a 21 fől, mindössze 14-en voltak jelen.













Este folytatódott a Művészettörténeti filmklub az Otthon Moziban. Most a Nagy szemek című filmet vetítették, ami Margaret Keane-ről szól, aki ezeket a giccses képeket festette az 50-es, 60-as években Amerikában és vették mint a cukrot, de nem tudták, hogy ő festette, mert a férje Walter úgy árulta, mintha ő készítette volna. A bevezető szövegemben a női művészek megbecsüléséről és a férfi és női alkotók munkáinak árai közötti különbségről beszéltem. Az is jellemző persze, hogy a vetítésre kb. 5-6 férfi jött el, az összes többi néző hölgy volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése