2015. július 9., csütörtök

Caminós sorozat - 6. hét

Folytatom a 2013-as spanyolországi Szent Jakab zarándokutam élményeit feldolgozó rézkarcok bemutatását a 6. és egyben utolsó héttel.
34. nap - Megérkezett a hátizsák taxi (Mélide - Arzúa: 14,0 km)
Azrúába már 11 órakor megérkeztünk, de mégis alig találtunk szabad szállást, mert sokan előre befoglalták ezeket telefonon, vagy neten. És sokan nem cipelték a súlyos hátizsákjukat, hanem feladták és egy futárszolgálat elszállította a következő szállásig. Itt éppen az albergue bejáratánál szembesültünk azzal, hogy megérkezett a szállítmány és a hátizsákok várják, hogy a gazdájuk is megérkezzen.














35. nap - Még 19,5 km (Arzúa - Pedrouzo: 19,2 km)
Nagyon szépek ezek a régi útjelző kövek. Én az egyik eukaliptuszerdőben lévő 19,5 km-t jelző kőről készítettem a rézkarcomat. Igazából nem 19,5, hanem 24,5 km-re onnan Santiago, mert a később épült repülőteret meg kell kerülni és ez plusz 5 km-t jelent.















36. nap - Eső utáni szárítás (Pedrouzu - Monte do Gozo: 16,9 km)
Csúnya esős, párás idő volt aznap, amikor a Santiago előtti utolsó szállásra érkeztem. Délutánra elállt az eső és a nap is kisütött, végre ki lehetett teregetni az átázott és kimosott ruhákat.













37. nap - Megérkezés - Santiago de Compostela (Monte do Gozo - Santiago de Compostela: 5,1 km)
A santiagói katedrális előtti barokk lépcső a megérkezéses napi rézkarc motívuma. Persze, már megint lépcső! 










38. nap - A világ vége - Fisterra 
Fisterrába már nem gyalog, hanem busszal mentünk ki. Itt egy bronz bakancs a zarándokemlékmű. A település neve pedig jelzi, hogy sokáig ez jelentette az emberek száméra a világ végét, Európa legnyugatibb csücske az Atlanti-óceánnál.











39. nap - Santiagói kerengő - Santiago de Compostela
Még két napot tartózkodtam Santiagóban. Minden nap kimentem a katedrális elé és láttam a boldog zarándokokat megérkezni, ahogy én is megérkeztem 1-2 napja. Vezetővel fel lehetett menni a katedrális tetejére, ahonnan pazar kilátás volt mindenfelé, de a rézkarc azt a látvány örökíti meg, amikor a kolostor kerengőjére láttam rá.











40. nap - Az út vége?! -  Santiago de Compostela
A Santiagóban töltött utolsó napomon múzeumokban jártam. A Néprajzi Múzeum épülete egy régi templom és kolostor, ahol egy háromágú csigalépcsőt láttam. Nem bírtam betelni a látvánnyal, legalább 30 fotót készítettem róla. Az egyik alapján készült a rézkarc. A cím pedig arra utal, hogy a camino után nincs vége az útnak, csak legfeljebb a gyaloglásnak, a zarándoklatnak.







m

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése