2015. július 11., szombat

KASZ 2015. - XII. Kecskeméti Acélszobrászati Szimpozion












Péntek délután kimentem a KÉSZ telepére, ahol a XII. Acélszobrászati Szimpozion anyagából nyílt kiállítás. Igyekeztem most is a tömeg előtt érkezni és fotózni. Sikerült olyan korán (fél órával a nyitás előtt) érkeznem, hogy még akkor tették fel a műveket a falra és még egyáltalán nem voltak feliratok, nem lehetett tudni, hogy melyik művet ki készítette.
Herman Levente nagyméretű festményi fogadták a látogatókat a 12-es csarnokban. Vonzódom az ipari témákhoz és nagyon hatásosak voltak ezek a képek. Csáky Lajossal találkoztam, beszélgettem és együtt fotóztam a kiállítás anyagát. Olyanokról is szó esett köztünk, hogy milyen az, amikor más munkáinál meglátod a saját témádat. 











Most is volt néhány olyan művész, aki más művészeti ágban ténykedett, de most itt kipróbálhatta a fémszobrászatot. Ulrich Gábor grafikus néhány kisplasztikáját már láttam a Múzeumok Éjszakáján. A motívumai megegyeztek a grafikáin szereplő elemekkel. 











Orosz István is a tőle megszokott geometrikus térillúziót alkotta meg, most alumíniumból.











Gerber Pál talált tárgyakból hozott létre műalkotások, illetve egy retro világot próbált a zászlós műveivel megteremteni.











Majoros Áron egy tavaly megkezdett alkotását fejezte be, ez hasonló a tavalyi álló figurához. 





Majoros Gyula szintén a tőle már megszokott világot hozta.






Új résztvevő volt most Gilly Tamás, akinek új nagyméretű plasztikái szintén ismerősek lehettek azok számára, maki látták már Tamás munkáit. Utólag kiderült, hogy azokat a kis dobozokat is ő készítette, amelyekbe egy-egy munkafolyamati melléktermék került, de engem valamilyen domborzati formára emlékeztettek. 













Igazán grafikus szemléletűek voltak Mátyási Péter fémlapba karcolt ipari létesítményeket ábrázoló munkái. 














Demcsák Dóra Vanda fémforgácsokból 3 kisebb méretű lovat kreált. 











Résztvevők voltak még: Balázs József Tamás, Duronelly Balázs, Kazi Roland, Mayer Éva, Varga Éva. A tárlatot Szentandrási-Sós Zsuzsanna művészettörténész nyitotta meg, Bereznay Tamás séf grillezett finomságaiból lehetett kóstolni és közben a Bohém Trio+1 fémfúvós zenélt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése