2015. július 9., csütörtök

Caminós sorozat - 5. hét

Folytatom a 2013-as spanyolországi Szent Jakab zarándokutam élményeit feldolgozó rézkarcok bemutatását a 5. héttel.
27. nap - Fent és lent - Manjarín (Villafranca del Bierzo - Ruitelan: 19,0 km)
Ruitelan egy pici település, ahol szinte semmi látni való nem volt, viszont útközben egész nap láttam az autópályát vagy mellettem vagy felettem. Itt is fent megy az autópálya és lent, abban a fehér házban volt az albergue.










28. nap - Reggeli La Fabán - La Faba (Ruitelan - Hospital de Condesa: 15,5 km)
Ruitelánból felfelé vezetett az út. La Fabán álltam meg reggelizni, de olyan hideg volt az a fényszék, hogy rátettem a kalapom, hogy ne fázzak. Aztán sikeresen ott is hagytam, mikor elindultam. Másnap vettem egy újat, mert felfedő nélkül nem lehet kibírni itt. Egy lábszelfis kép alapján készült a rézkarc.










29. nap - Jel a 100 éves gesztenyefán - Ramil (Hospital de Condesa - Triacastela: 15,5 km)
Nem sokkal Triacastela előtt áll ez a 100 éves gesztenyefa, rajta a szokásos sárga nyíllal. Nagyon érdekes volt a törzsének a kacskaringós formája. A tövében meg éppen ott pihent az egyik ismerős férfi, aki akkor úgy érezte, nem bírja tovább a hőségben.











30. nap - A harmincadik reggel - Renche (Triacastela - Sarria: 21,5 km)
Még Samos előtt (itt egy híres kolostor áll), egy pici településen ért bennünket a napfelkelte, amely kelet felől megvilágította a templom fehér falát úgy, hogy rá vetítődtek a körülötte álló sírok keresztjeinek árnyékai. 










31. nap - Portomaríni szörny - Portomarín (Sarria - Portomarín: 22,5 km)
Portomarín egy nagyon érdekes város, amelyet az 1960-as években egy gát építése miatt darabokra szedtek és magasabban újra felépítettek. Az Iglésia de San Nicolást is (12. sz.), amelynek a kapuzatát állítólag ugyanaz a kőfaragó készítette, aki a Santiagói katedrálisét is. Nagyon érdekes és fantáziadús faragások voltak itt.
















32. nap - Magtár Galíciában  (Portomarín - Areixe: 17,6 km)
Egész Galíciában szinte minden háznál ott van egy-egy ilyen magtár, amit ott horreosnak neveznek. Magas kőlábakra építették őket. Kicsit hasonlít a mi kukoricagórénkra, de ez kőből van.













33. nap - A harmincnegyedik albergue - Mélide (Areixe - Mélide: 22,7 km)
Az albergue-énk Mélidében igazán impozáns volt. Szép volt a lépcsőháza is, de jó grafikák is voltak a falakon és már a bejáratot is izgalmas csempe borította.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése