2015. július 1., szerda

Caminós sorozat - 4. hét

Folytatom a 2013-as spanyolországi Szent Jakab zarándokutam élményeit feldolgozó rézkarcok bemutatását a 4. héttel.
20. nap - Szoba kilátással - León (Mansilla de las Mulas - León: 18,9 km)
Leónban természetesen a gótikus katedrális a legnagyobb attrakció, de nekem jobban tetszett a román kori Basilica de San Izidoro. A 20. napi rézkarc pedig arról a gólyafészekről készült, amely egy római oszlop tetején volt a San Izidoro előtt.









21. nap - Nincs kiadó szoba - Valverde de la Virgen (León - San Martin de Camino: 26,0 km)
Leónból egy nagyon unalmas, autóút melletti szakasz vezetett ki, és úgy kétórányi gyaloglás után egy Valverde de la Virgen nevezetű helyen a templom tövében reggeliztem meg. A templom tornya minden szempontból tipikus volt, egyrészt a formája, másrészt az, hogy minden létező helyre befészkelték magukat a gólyák.













22. nap - Gaudi ívei - Astorga (San Martin de Camino - Astorga: 24,5 km)
A camino mentén két helyen találkozhatunk Antonio Gaudi épületeivel, akinek egyébként szinte telje életműve Barcelonában van. Leónban a Casa Botines és Astorgában a Palacio Episcopal (Püspöki Palota), amelynek gótikus korira emlékeztető ívei ihlették az aznapi rézkarcot.










23. nap - Astorga után - Santa Catalina de Somoza előtt (Astorga - Rabanal del Camino: 20,2 km)
Astorga után egy egyre emelkedő rész következik, ahonnan szép rálátás van Astorgára, az astorgai Catedral de Santa Maríára. Ezt az élményt én napkeltekor éltem át, és ezt szerettem volna a grafikán visszaadni.










24. nap - Szeged 2778 km - Manjarín (Rabanal del Camino - Riego de Ambróz: 20,1 km)
Rabanal del Caminóból továbbra is felfelé tart az út, a hegy tetején van a Cruz de Ferro (Vaskereszt), a camino egyik kultikus pontja, mégse akartam erről grafikát készíteni. Helyette a tőle nem messze lévő Monjardín település érdekes irányjelzői lettek a 24. napi rézkarc témája.










25. nap - Templomosok vára - Ponferrada (Riego de Ambróz - Ponferrada: 12,0 km)
Ponferradába egy rövid gyaloglás után érkeztem, de sok látnivaló volt, így itt maradtam. Teljesen lenyűgözött a Templomos lovagok vára, amelyt alaposan megnéztem kívül-belül.












26. nap - Fázom Villafranca del Bierzo (Ponferrada - Villafranca del Bierzo: 22,9 km)
Villafranca del Bierzo sok szépséges műemlékkel rendelkezik, de én egy csúnya esős napon értem ide. A szálláson a meleg vizet napkollektor adta volna, de mivel aznap nem sütött a nap csak hideg vízben tudtam letusolni, teljesen átfáztam. Délután a tévében éppen közvetítették a Forma-1 magyarországi futamát és láttam, hogy otthon milyen meleg van (38 fok) én meg itt, Spanyolországban didergek. Tehát a címet ez indokolja. A motívum pedig az Iglésia de Santiago Puerta del Perdón (Kegyelemkapuja), ahol ugyanazt a feloldozást megkaphatta valaki, mint Santiago de Compostelában, ha már nem tudott továbbmenni a Cebreiro-hágón, mert beteg és gyenge volt.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése