Én júniusban vettem részt először a Nyitott Műtermek Délutánja nevet viselő rendezvényen, akkor a Százados úti Művésztelepet járhattuk be. Most pedig "a haza művészképzés első számú helyszínére" látogathattunk el, a Magyar Képzőművészeti Egyetem (MKE) főépületébe, az Epreskertbe és a Feszty-házba. Persze ennyi helyet fizikai lehetetlenség egy délután körbejárni. Ez zavart a júniusi programban is, hogy túl sok volt a helyszín és ez most sem volt másként. Az Epreskertben, ahol Márkék, azaz a szobrász-restaurátorok műtermei vannak, nem olyan régen jártam, bár érdekes lett volna most a gondnok vezetésével is végigjárni, de egy fenékkel nem lehet több lovat megülni. Döntenem kellett, hogy hova megyek, mire vagyok kíváncsi és legjobban a főépület, illetve a grafikai műhelyek érdekeltek.
A Lengyel András által vezette azt a sétát, ami a Grafika tanszéket mutatta be és 14.30-kor indult. Még a földszinten bemutatta egy kicsit a tanszék történetét és munkáját, hogy mivel foglalkoznak az itteni hallgatók. A lépcsőházban és a folyosón, a Kondor Béla Galérián a mostani hallhatók munkáit láthattuk kiállítva.
Az emeleten az első állomás a litográfia műhely volt, ahol Dobó Bianka mutatta be, hogy milyen anyagokat, eszközöket használnak a kőnyomatok készítése közben, és láthattunk kész, nyomtatott lapokat is. Jó lenne egyszer kipróbálni azt a technikát, de mivel elég körülményes, nem látok rá sok esélyt. Az egyetemen éppen ezért foglalkoznak komolyan ezzel a technikával, mert máshol már nem nagyon van ilyen műhely.
Egy kis nosztalgia: az Andrássy úti főépületben összesen háromszor felvételiztem, rögtön érettségi után 1981-ben, amikor díszlet- és jelmeztervező szakra adtam be a lapomat. Akkor 63-ból 3-at vettek fel, engem nem, amin így utólag nem is csodálkozom. Emlékszem egy művtöri teszttel indult a felvételi, amit egy sötét vetítőteremben írtuk és az egyik kérdés az volt, hogy milyen stílusú a főiskola (akkor még az volt) épülete? Akkor jártam ott életemben először, azt se tudtam, hogy néz ki kívülről. Meg volt egy olyan kérdés is, hogy ki a fontosabb a színházban? A rendező vagy a díszlet- és jelmeztervező? Aztán végzett tanárként 1989-ben és 1994-ben a kiegészítő tanárszakra felvételiztem még, de végül a Iparművészeti Főiskolán végeztem el a kiegészítő egyetemi szintű tanárszakot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése