2014. július 30., szerda

Nyári hétfő - Szentbékkálla, Berhida

A hétfő még a barátnős kiránduláshoz tartozott. Mielőtt elindultunk, még betértünk egy borászhoz, hogy hozzunk haza egy kis balatoni bort. Én 2 liter száraz Traminit hoztam Péternek és biztos finom és jó helyről vásároltam, mert igen sokan lettünk ott hirtelen így hétfő délelőtt, pl. Haumann Péter is egy csomó palackkal érkezett.
Ha nem hétfő lett volna, kicsit több lehetőség közül választhattunk volna, hogy milyen programot találunk ki magunknak. De hétfőn minden múzeum, kiállítás zárva van, így egy természeti látványosság mellett döntöttünk, a Szentbékkálla melletti kőtengerhez és ingókövekhez mentünk el. Itt még én sem jártam, mert 2005-ben, amikor a bolyais osztályommal Révfülöpre kirándultunk, az osztály egyik fele biciklitúra keretében ide, a kőtengerhez ment, én a másik felével a Hegyestűhöz.

Érdekesek és félelmetesek voltak egyszerre ezek a hatalmas kövek. Felmásztunk a tetejére és Friedrich Vándor a köd tenger felett című képe jutott eszünkbe.
Nagy meglepetésemre itt a nagy köveknél összefutottam az unokatestvéremmel, annak feleségével és három fiával, akik kerékpárral jöttek ide.
Ezután hazafelé vettük az irányt, de Berhidára még betértünk, ahol egy Árpád-kori templom és egy Makovecz tervezte vendéglőt jelezett a net, mint látványosságot. A templomot már láttam 24 évvel ezelőtt, de se akkor, se most nem tudtunk bemenni. A Makovecz épületet nem találtuk meg, azt nem tudták a helyiek sem, merre van.
Átmentünk még Lepsényen, ahol egy szokatlan temető mellett haladtunk el. Először azt hittem, valami pincesor, nagy kéményű házakkal, de ezek kripták voltak obeliszkekkel.

Simontornyán megálltunk ebédelni és ha nem hétfő lett volna, akkor jó lett volna a várat is megnézni, mert hiába esik úzba jövet-menet a Balaton felé Simontornya, eddig még nem sikerült bejutnom a várba. Egyszer elmentünk egészen közel hozzá, de zárva volt. Itt egyébként éppen egy nagy zivatar söpört végig, míg ebédeltünk.

Ennyi volt az idei barátnős kirándulás, most úgy néz ki, hogy a nyáron már nem is tudunk találkozni, mert hárman háromfelé megyünk.