2012. június 2., szombat

Pünkösd után, a nyári szünet előtti 3. hét

A Pünkösd hétfőm a dolgozatjavításokkal telt, két kandós osztály témazárója és a végzősök érettségi dolgozata volt a soros feladat.
Kedden ez elmaradt csányis órám idejében Petrával találkoztam, gyereknapot tartottunk. Délután a kandós 11. E-vel Ulrich Gábor kiállítását néztük meg Kortárs Művészeti Műhelyek Galériájában, méghozzá úgy, hogy Gábor is ott volt, mesélt egy kicsit arról, hogyan dolgozik, illetve kérdezhettek is a diákok tőle. Mivel még a másfél órából maradt még idő, átmentünk a Dán Kulturális Intézetbe is, hogy alkalma legyen a diákoknak összevetni Gábor munkáit egy alapvetően más karakterű alkotó, alapvetően más jellegű munkáival.
Szerdán leszedtem a gyerekek kiállítását Sebők Kata segítségéve. Délután G. Szolláth Katival nyomtattam, már régebben felajánlottam neki, hogy szívesen lenyomtatom a grafikáit (ő pedig felajánlotta, hogy cserébe ad nekem belőlük), de eddig nem tudtunk időt egyeztetni.  Mire lenyomtattunk pár példányban a 3 Klimtes rézkarcát, jól elbeszélgettünk. Talán még ennyi időt nem is töltöttünk együtt eddig.
Csütörtökön a Bolyaiban a 7. órában egy aranyos kis pedagógus napi műsor, utána süti és koccintás. (Már egy hete a szombati maradékokat esszük, így én az én súlyom az április közepi állapotra került vissza, tehát most dolgozhatok majd megint egy csomót!) Szakkör után posta, céges adóbevallás. Márk is hazajött, már csak pár "tanulós" vizsgája maradt.



Pénteken délután ismét jó lett volna egyszerre két helyen lenni, 17 órakor kezdődött a Cifrapalota Thorma kiállítás (következő bejegyzés!), de 17.30-tól már a Kandó pedagógusnapi vacsorája kezdődött. Ez is hagyomány már, egy kis műsor a diákoktól (6 fellépőből 3 művészetis) és a tanárkollégák is énekeltek egyet, a kollégák jutalmazása a versenyeredmények alapján (idén nem volt művészettörténet verseny, sajnos), marha- és/vagy birkapörkölt és egy kis beszélgetés a kollégákkal. (Nagyon ízléses volt a dekoráció.)
Csak pár évig élt az a hagyomány, hogy a város jutalmazta az iskolánként az év tanárát, de ma már erre sincs pénz. (Megjegyzem, én úgysem kaptam volna meg sohasem a két félstátuszos létemből adódóan.) Nem nagyon tudom elképzelni, hogy a következő tanévben hogyan tudom összeegyeztetni a két állásom a kötelezően az iskolában letöltendő idő mellett. Holnap tüntetés Budapesten!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése