2012. június 8., péntek

A Bozsó Gyűjtemény Duna-projektje a Bolyai János Gimnáziumban


A Bozsó Gyűjtemény a felújítási munkálatok miatt  a Tavaszi Fesztiválon egy külsős projekttel jelentkezett, Kecskemét főterén mértük le a ponyvákra kinyomtatott Dunával kapcsolatos művek hosszát, azaz hogy milyen hosszú Kecskemétnél a Duna. Akkor igen erős szél fújt, és aránylag kevesen voltak jelen, így felvetődött a gondolat, hogy iskolákba kivigyék ezeket a ponyvákat, hogy minél többen lássák.

Mivel én a csütörtökön napon vagyok egész nap a Bolyaiban, így egy ilyen napot választottam. Reggel kihozták Klárikáék a feltekert ponyvákat és mi a szakkörös lánykáimmal gyorsan kitekertük az aula kövére. Szünetben bemondtam a hangosba, hogy mi ez, és már akkor sok diák, és kolléga is megnézte. Egy szünet nem is volt elég a végignézéshez, voltak, akik több szünetben is ott ácsorogtak és nézték a képeket. Mindenki nagyon dicsérte a dolgot, tetszett nekik, hogy csak ilyen lazán lent a földön vannak ezek a művek, muszáj megnézni, szinte bele ütközik az ember, és persze felülről is nagyon látványos volt. Mi is lemértük, nálunk csak 82,30 m volt a Duna, lehetséges, hogy egy szakasz "otthon" maradt, a Bozsó Gyűjtemény raktárában.

A profi (hivatásos) és amatőr (diák) munkák között ott volt két szakkörös lány festménye is, egy "közös szakkörös" papírnyomat és Arra gondolta, hogy egy ilyen kiállítás minden évben lehetne. Elvinni a diákokat innen a világ (na jó, csak a város) végéről múzeumba, kiállítóterembe elég nehéz, de ha így ponyván kinyomatva házhoz jönne, biztos sokan látnák és sikere is lenne. Elmeséltem a "Mobil Múzeum" ötletemet Klárikának és Jánosnak, és tetszett nekik, azt mondták, fel fogják vetni ezt a lehetőséget a városházán.nekem egy régi kis ceruzarajzom a zebegényi Duna-kanyarról.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése