2016. november 25., péntek

Péntek délután Pesten

Péntek délelőtt még futottam egy kört, jobban mondva kerékpárral, mert szép idő volt itthon és mindent összekészíteni a másnapi vásárra. Délután a 3/4 2-es vonattal felmentem Budapestre és a Műcsarnok kiállításait néztem meg. Főleg a nemrégen elhunyt Bencsik István kiállításra voltam kíváncsi és ez csak a hétvégéig volt látható. Ez csak egy oldalsó teremben volt, de mindenesetre így együtt  érdekesebbek voltak, mint egy-kettő csak úgy magában. Aztán még egy teremben az ő tanítványainak munkái voltak láthatók.


















A többi teremben Az első aranykor / Az Osztrák-Magyar Monarchia festészete és a Műcsarnok címmel volt egy nagy kiállítás, aminek a címében benne volt a Műcsarnok, de egy ilyen kiállításnak szerintem, akkor sem az Műcsarnokban van a helye.









Valkó László Európai mezők című tárlata is tartogatott néhány érdekes művet, amire rácsodálkozhattam.











A legjobb kiállítás az Élesdi Művésztelep kiállítása volt. Itt Bajkó Dániel hőpapírra készült Rengeteg című munkája volt a kedvencem, de Kovács Lehel és Herman Levente festményei is nagyon tetszettek.
















Volt még időm hatig, ezért az Andrássy úton egy magángalériát is útba ejtettem, ahol Bondor Csilla tárlat volt éppen látható. Ez a Resident Art Galéria és egy 2. emeleti lakásban működik. A tárlat tetszett, vettem egy katalógust is. Pár éve a hódmezővásárhelyi Őszi Tárlaton figyeltem fel először Bondor Csilla munkájára. Itt, most ezen a kiállításon a létrás-figurás munkái fogtak meg.














Hazafelé olyan szerencsém volt, hogy a barátnőm éppen haza tudott hozni autóval, így 7 órára már itthon is voltam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése