2016. március 19., szombat

Pénteki nyüzsgés - Kecskeméti Tavaszi Fesztivál

A Kecskeméti Tavaszi Fesztivál jegyében pénteken 4 programom is volt.
A Katona József Emlékházban Székelyné Kőrösi Ilona tartott előadást, amelynek csak a végére értem be, és alig fértem be a terembe olyan sokan voltak. Az előadás egy kis beszélgetéssel folytatódott, Székelyné Körösi Ilona Orosz Istvánnal beszélgetett arról a plakátról, amely valahogy az 1970-es évek végén készült és Katona József portréja rajzolódik ki miközben a színház színpadán a Bánk Bánt játsszák épp. Ez kis plakát formájában az én szobám falán is sokáig kint volt, amikor gimis voltam még.








Nem sokkal ezután a Hírös Agórában Szutor Gabriella grafikusművész és tojásdíszítő kiállítása nyílt meg, amelyet Szilágyi Varga Zoltán nyitott meg, akivel kollégák voltak a rajzfilmstúdióban. Egészen fantasztikusak ezek a tojások, nem a hagyományos díszítéssel készültek, hanem pl. op-artos motívumokkal. Nekem ezek tetszettek a legjobban.

















Egy óra múlva a Magyar Fotográfiai Múzeumban nyílt a Flesch Bálint - Retrospektív (1976-1985) című, eléggé szokatlan kiállítás. Be kell valljam, eddig semmit se tudtam Flesch Bálintról, de azért mentem el a megnyitóra, mert Andrási Gábor volt az egyik megnyitó, akit nagyon kedveltem, mikor az Iparon tanított. A megnyitó is rendhagyó volt, Várnagy Tiborral együtt inkább egyfajta tárlatvezetést tartottak, meséltek a képek születésének körülményeiről és arról a kiállításról, ahol először ki voltak állítva.










És eset még egy zenei program is volt a barátnőm jóvoltából. A Bohém Fesztiválon egy All Stars zenekar koncertjét élvezhettem. Mivel 25 éves a fesztivál, az eddigi résztvevőkből válogatták össze ezt a zenekart. Ahhoz képest, hogy eddig soha így nem léptek fel, tényleg nagyon jók voltak! A szünet utáni részre viszont már nem maradtam, mert már nagyon fáradt voltam, de így is elég tartalmas nap volt!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése