2016. március 14., hétfő

Családi kirándulás - Kalocsa, Hajós

A hosszú hétvégén eredetileg Péterrel kettesben terveztünk egy 2-3 napos kirándulást a megye déli részére, de aztán mégis négyesben (mi és a két felnőtt gyerekünk) indultunk útnak és csak egy napra (Petrának nincs két egymást követő nap szabadnapja). A idő elég szomorkás volt, csepergett is egy kis eső és a szél is erősebb volt, mint ahogy szeretem. Kalocsa és Hajós volt a két úticél.

Szerettem volna megnézni Kalocsán a székesegyházat belülről is, a Schöffer Múzeumot és a Schöffer-tornyot. Tudtam, hogy évekkel ezelőtt elkezdődött a templom felújítása. Megpróbáltam a neten tájékozódni, de nem találtam nyitvatartási időket és miserendet sem. A harangozási rendből következtettük ki, hogy 9 körül már biztos nyitva lesz a székesegyház. Mikor odaértünk és leparkoltunk a templom mögött, körbe volt állványozva, de akkor még reménykedtem abban, hogy elölről be lehet majd menni. Hát, nem! ZÁRVA. A mellette lévő cukrászdában kérdezősködtem, ahol tájékoztattak arról, hogy 2011 óta van zárva a székesegyház és nemcsak az. Egy városfelújítási program miatt minden zárva van! Természetesen a Schöffer Múzeum honlapját is megnéztem előre, ahol a nyitvatartás is fel volt tüntetve. Olvastam azt is, hogy időszaki kiállítás jelenleg nincs, de hogy az álladó kiállítás sem látogatható az nem szerepelt sehol! A múzeum előtt sem volt kiírva ez. Egy arra járó mondta, hogy még nem nyílt meg a felújítás után, de a kérdésemre, hogy mikor fog megnyílni csak annyit válaszolt, hogy hamarosan. Szóval, szerintem nyugodtam kitehetné Kalocsa a zárva táblát és az is jó lenne, ha ez az interneten is olvasható lenne, azok számára, akik tájékozódni szeretnének. Szerintem senki se menjen Kalocsára mostanság, akit a kulturális turizmus vonz!














A három tervezett látnivalóból csak a buszállomáson álló Cronos 8-at tudtuk megnézni. A környék zaja, az elhaladó autók befolyásolják a különböző forgó részek mozgását. Visszasétáltunk a székesegyházhoz, majd hogy valami kellemes élményünk is legyen, egy-egy süteménnyel megajándékoztuk magunkat. Utána még a székesegyház mögötti felújított részen is sétáltunk, de így is végeztünk egész Kalocsával másfél óra alatt.












Innen átmentünk Hajósra, ahol a pár éve felújított Barokk Kastélyt és parkját, valamint a templomot sikerül megnéznünk belülről is. Nyáron biztos szebb a park, így elég kopasz volt még minden. Én utoljára akkor jártam Hajóson, mikor a kastélyban még nevelőotthon működött és én a Pályaválasztási Tanácsadó Intézet munkatársaként egy pszichológus kolléganővel az otthonban lakó 7-8. osztályos tanulókat vizsgáltuk, különböző teszteket vettünk fel velük. Akkor egész más volt a kastély és a környéke is. Néha egy-egy bolhát is sikerült hazavinnünk ezekről a vidéki kiszállásokról.
Most viszont tényleg nagyon szép lett a kastély. Az állandó kiállítás mellett itt is szokott időszaki és most Harmath István és Harmath Ica kamaratárlata volt látható. A Háromszék című munka tetszett a legjobban.










A hajósi pincéket is útba ejtettük, szétnéztünk, kóstoltunk bort, majd egy ebéddel zártuk a családi kirándulást.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése