2016. március 2., szerda

A Veránkai művésztábor kiállítása a Kápolna Galériában



A Veránkai művésztelepen minden év októberében olyan művészek alkotnak, akik a látványelvű, plein-air festészetet képviselik. Bruncsák András a művésztelep vezetője elmondta, hogy 2015 őszén két félnap kivételével végig esett az eső, de ők ennek ellenére is sokat dolgoztak. Bebújtak egy védett sátor alá, de akár egy teher kocsi utánfutója alá is és dolgoztak. Ennek bizonyítéka a kiállítás, ahol a festmények színei valóban nem egy napsütötte őszről tanúskodnak, de ez nem baj. És nincs baj a mennyiséggel sem, a két terem teljen megtelt a nem túl nem méretű főleg akvarell technikával készült alkotásokkal.
Az alkotók: Balogh József, Benkó Ádám, Bruncsák András, Madaras László, Skultéti Árpád, Vargáné Pálfi Györgyi, Vass-Eysen Áron, Zsolczai Balázs.
A kiállítást Rideg László nyitotta meg, aki Veránka szépségéről beszélt. Én egyszer, egy tantestületi kirándulás alkalmával jártam arra, 2008-ban, de akkor csak egy pár órát töltöttünk ott. Jó lenne egyszer egy kicsit több időt is ott lenni. Kicsit irigylem azokat az alkotótársaimat, aki ezt megtehetik, pedig még tanárok is vannak köztük. Nem tudom elképzelni, hogy engem elengednének egy művésztelepre, de lehet, hogy ez a baj. Mától elképzelem, hátha ez segít!
Az én kedvencen erről a tárlatról az a kép, amit egy kicsit eldugtak egy ajtó mögé, de még itt is feltűnt nekem. Vass-Eysen Áron Góré című. De szerettem Szuhaj Gyuri állatketrecet ábrázoló sorozatát és Balogh József Andrást ábrázoló képét.
Régebben a Forrás Galériában volt a táborban készült művek bemutatása, de az megszűnt, így kerül most ezen az új helyen sor az idei kiállításra.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése