2014. június 2., hétfő

Kecskeméti Művésztelep és a magyar zsidó képző- és iparművészet

A múlt hetem szintén olyan mozgalmas volt, hogy a programokról szóló bejegyzésekre már nem volt időm. Hétfőn leadtam a művészettörténet írásbeliket kijavítva, szaktanári jelentéssel (erről beszámoltam már).
Kedden a tanítás után a másnapi kompetenciaméréssel kapcsolatos megbeszélés volt a mérésvezetők számára. Az én osztályom most tizedikes, így most ők is írtak és a mindenkori osztályfőnökök a mérésvezetők. Kedden délután volt még Kecskeméti Városszépítő Egyesület éves közgyűlése. Én két éve vagyok tagja ennek az egyesületnek. Majd két órán át tartott gyűlés, ahol sok leendő feladatötlet felmerült. Remélem, sikerül majd megvalósítani ezeket. Jó lenne, ha nem csak az utca-és térburkolatok születnének újjá, hanem a házak falai, homlokzatai is. elég gyalázatos állapotban vannak, élükön a Városháza épületével.
Szerdán mindössze két órám lett volna, de a kompetenciamérés miatt reggel fél 8-ra már be kellett érnem az iskolába.Úgy tűnt, a 4×45 perces tesztet komolyan vették a diákok, fegyelmezetten dolgoztak rajta, és nem is nyafogtak, pedig biztos fárasztó számokra ennyi ideg figyelni. Majd jövő februárra lesz meg az eredmény, amit most különös érdeklődéssel várok én is. A kompetenciamérés után még sikerült megtartanom a két kilencedikes órám, az egyikben témazárót írtak (megvan a hétvégi program!), a másikban még muszáj volt új anyagot vennünk, mert így sem fogunk teljesen végezni a kilencedikes anyaggal, pedig nem lazsáltunk.








Suli után éppen csak hazaszaladtam ebédelni, de 3-ra már vissza is mentem a Cifrapalotába, ahol a szokásos szerdai előadás előtt most volt egy tárlatvezetés is a Kecskemét és a magyar zsidó képzőművészet a 20. század első felében című kiállításon. A tárlatvezetést és az utána következő előadást is ifj. Gyergyádesz László tartotta. Az előadás a Kecskeméti Művésztelep és a magyar zsidó képző- és iparművészet (Falus Elek, Iványi Grünwald Béla, Faragó Géza, Gráber Margit...) címet viselte. A többi előadáshoz képest ez most nekem kevesebb új információt tartalmazott, de ez érthető. A tárlatvezetés közben sokat fotóztam, de most a műalkotások mellett inkább a termet és bentről az utcát. Közben egy jó kis zivatar is volt.










Az előadás után még átmentünk a Művész Kávézóba, ahol a Katedra Középiskola művészetis diákjainak munkáiból nyílt kiállítás. Épp a "megnyitó" végére értünk oda, és eléggé meglepődtem, hogy a két katedrás tanáron kívül egyetlen katedrás diák sem volt. Eszembe jutott, mikor én is rendeztem kiállítást az Ifjúsági Otthonban 41 bolyais diák munkájából, és a megnyitóra nem voltak kések eljönni. Aztán a katedrás kollégák felvilágosítottak, hogy ez az anyag már régebben készült és több kiállítás is volt belőle, így nem is várható el, hogy lelkes diákok tömege jelenjen meg most. Megnézve a kiállított képeket, nekem is ismerős volt, már egy Diákgalériás kiállításon én is láttam őket.
A csütörtöki programok már egy másik bejegyzésben fognak szerepelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése