2014. június 30., hétfő

Hírös Hét - 2014.








Igencsak felborította a szokásos június végi menetrendemet ez a 80. Hírös Hét azzal, hogy most június utolsó hetére rakták, amikor én még nem vagyok szabadságon, hiszen az még érettségiztetős hét, meg az nagy tanévzáró értekezletek is ilyenkor szoktak lenni. Miután kiderült, hogy nem ezen a héten érettségizik a 12. E, bevállaltam és jelentkeztem a kézműves vásárra. A tavalyi évet kihagytuk a horribilis pavilon bérleti díj miatt. Az idén is először 120.000 Ft-ról beszéltek egy-egy faház egy hetes bérletéről, de aztán sikerül egy olcsóbb megoldást találni, és visszakerült a szervezés is a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamarához. Idén egy fémvázas vászonborítású sátorban árusíthattak a kézművesek, mely bérleti díja 35.650 Ft/hét volt. Olcsóbb volt, de kényelmetlenebb is volt. Nem 5 perc, hanem 3/4 óra volt a minden este az összepakolás és ugyanennyi reggel a kipakolás, hiszen nem lehetett egyszerűen bezárni a sártat, mindent le kellett szednem az oldaláról, semmit nem hagyhattam a földön (hiszen nem volt alja), középre felhalmozva egy nagy fóliával kellett letakarni mindent, mert féltettem a papír alapú munkákat az esőtől, nedvességtől és persze attól is, hogy a nagy hézagokon valaki lazán benyúl és elemel valamit az őrzés ellenére.
Szóval hétfőn fél 7-kor kipakoltam, aztán Anyukám vigyázott a cuccra, m
ert nekem fél 8-kor már egy érettségi nyitó értekezletre kellett mennem. A Kadában egy leányzó a rajz és vizuális kultúra tantárgyat választotta, ő vizsgázott  hétfő délelőtt. Én mást nem is ismertem abból az osztályból. Az elnöktől elkéredzkedtem és felváltottam Anyukámat. Összesen 3 vásárlóm volt aznap, ebből kettő külföldi.
Másnap, azaz kedden semmit sem sikerült eladni, és 4 óra körül kénytelen voltam összecsomagolni és hazamenni, mert jött az eső. Aznap készen lett a caminos kiállításom meghívója is.
Szerdán ki se nyitottam, mert egész délelőtt esett. Úgy 6-7 óra körül kisütött a nap, de a Fesztiváliroda is lemondta az aznapi programokat és én úgy gondoltam, hogy akkor nem megyek már be kinyitni estére.
Csütörtökre már végre nem ígértek esőt, kinyitottam, de átfáztam teljesen. Két pulóver, két nadrág volt rajtam, de olyan hideg és szeles idő volt, mint áprilisban. küzdöttem a széllel is, de volt azért pár vásárlóm is.
Pénteken reggel korán kipakoltam, Anyukám maradt a sátornál. Őt Márk váltotta le később, mikor felébredt, én meg őt, mikor vége lett a nagy értekezletnek. Az értekezletet kivételesen most a műkerti tanműhelyekben tartották. Meglepődtem, mikor a kiemelkedő teljesítményt nyújtó tanárnők között említettek engem is és kaptam egy helyes kis rózsabokrot. Délután 1 óra volt mire szolgálatba álltam. Nem volt sok vásárló, de legalább már nem volt szél és hideg. Késő délután meglátogatott Apukám, este meg bejöttek a barátnőim a Punnamy Massif koncertre, de én már nem maradtam tovább, csak megittam velük egy italt és hazamentem.
Szombaton korán keltem, mert nyomtatni kellett egy-két rézkarcot, amelyekből több is elkelt. Aznap már egészen jó idő volt, és már az augusztusihoz hasonló forgalom a téren, de sajnos a bevételben ez nem látszott. Normális körülmények között szívesen megnéztem volna én is a Budapest Bár koncertjét, de hogy ilyen későn, 21 órakor kezdődtek a koncertek, ez nekem már nagyon késő volt és hazamentem. Rossz volt, hogy nem tudtam egyedül kipakolna és összepakolni reggel, illetve este, mindig meg kellett valamelyik családtagomat kérni arra, ahogy segítsen a rácsokat le, illetve feltenni.
Vasárnap fél 5-kor keltem, mert Márk Németországba indult az Isuzuval. Utána már nem tudtam visszaaludni, így egész nap szenvedtem először az alváshiány miatt, később az érkező hidegfrontot jelző bal térdem miatt. Ezen a napon már túl jó idő volt, egészen a régi augusztusi Hírös Héthez hasonló forróság. Kénytelen voltam egy fagyival megjutalmazni magam. A téret ezen a napon főleg a gyerekek uralták, 7 után nem sokkal elkezdődött a 100 Folk Celsius koncert. Már ment a koncert, mikor hívott Márk, hogy megérkeztek. Alig hallottam, mit mond, de megnyugodtam, mert egy kicsit azért aggódtam, hiszen ilyen hosszú útra még nem ment úgy, hogy ő vezessen. Nem sokkal ezután elkezdtünk összepakolni és némi baráti segítséggel sikerült hazacuccolni mindent. Már nagyon fáradt voltam. Úgy gondlom, nem volt egy telitalálat a Hírös Hetet június végére előrehozni, legalábbis nekem nem jött be. Kevesebb turista, kevesebb vásárló, kevesebb bevétel. És a többi kézműves is erről panaszkodott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése