2014. június 3., kedd

A Magyar Régészet Napjai

Pénteken és szombaton rendezték meg országszerte a Magyar Régészet Napjait. A pénteki programokon nem vettem részt, délután 2-ig tanítottam, majd a szüleimet látogattam meg, mivel mind szombaton, mind vasárnap más programom volt. Útközben pedig megcsináltattam a biciklimen a fékeket, mert anélkül azért elég kínos lett volna a szombati kerékpártúrán részt venni.

Szombaton tehát a Magyar Kerékpáros klub Kecskeméti Területi Szervezetével Nyárlőrincre kerekeztünk, ahol Székely György mutatta be a középkori templom felújított romkertjét és beszélt az ásatásokról. Annak ellenére, hogy csak 18 km volt az odaút, kicsit hosszadalmas volt, majd 2 óra alatt értünk ki. Délelőtt 9.30-ra volt az indulás kitűzve a Cifrapalota elől, és 11.30-ra éppen odaértünk Nyárlőrincre a templomromhoz. Szépen felújított környezetben lehet körbejárni az egykori templomot és információs táblákon is meg lehet nézni, hogy hogyan alakult, bővült a templom. Állítólag még a 19. században álltak a romos falak, de aztán elhordták a környékbéli építkezésekhez a köveket.




























Visszafelé a homokos út helyett úgy döntöttünk páran, hogy a főúton jövünk vissza Kecskemétre. Ez egy elég életveszélyes vállalkozás volt. Sárga mellényem ugyan volt, de sisakom nem, és bizony nagyon erősen szorítottam a kormányt, mikor egy-egy kamion elszáguldott mellettünk. Alig vártam, hogy a szentkirályi elágazáshoz érjünk, ahonnan már volt kerékpárút. Eléggé elfáradtam, mert nehezen lehetett tekerni a bringámat, már az odafelé út közepén elkezdett kattogni, szalajtani. Mikor hazaértem, vettem egy meleg fürdőt, kicsit ejtőztem, majd 4 órára visszamentem a Cifrapalotába, ahol két előadással folytatódott a Magyar Régészet Napjai program.
Először Somogyvári Ágnes tartott előadást Kecskemét és környéke az őskorban címmel, ezt követen pedig Székely György Kecskemét és környékének a középkori emlékei címmel. Mindkét előadás érdekes volt, hiszen ezekből a korszakokból vajmi kevés látható manapság. Számomra Somogyvári Ágnes előadásában az volt a legdöbbenetesebb hallani, hogy Katona József Múzeum teljes anyagának 95 %-a megsemmisült a II. világháború során, a többek közt Kada Elek és Szabó Kálmán által feltárt leletek nagy része is. Az utóbbi időkben az autópályák és gázvezetékek építése során volt lehetőség ásatásokra.








Este nem kellett ringatni, hogy álomba merüljek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése