2014. április 19., szombat

Walter Gáborra emlékezve

Két este, illetve program kapcsolódott a két hónapja elhunyt Walter Gábor festőművészhez. Az egyik egy aukció volt, amelynek bevétele Gábor családját segítette. Már volt egy budapesti aukció februárban. Az itt megmaradt képekhez gyűjtettek még felajánlásokat a szervezők, a kecskeméti Szent László Lions Club tagjai. Kedden este volt maga az árverés, amelyre nem tudtam elmenni,mert a Kandóban fogadó óra volt, így estig az iskolában voltam, de a híradásokból az derült ki, hogy sikerrel zárult. Másnap mondta Harsányi Zsuzsa, aki a keddi aukciót szervezte, hogy a megmaradt képeket most kikiáltási áron meg lehet vásárolni. Mikor hazamentem, megnéztem a neten, hogy milyen képek maradtak még meg. Hirtelen felindulásból vettem három grafikát: egyet Benes Józseftől, egyet Murár Gábortól és egyet Varga Minerva Patríciától.













Másnap este a Művész Kávézóban egy kis összejövetel keretében emlékeztünk Gáborra. Magángyűjtőktől kölcsönzött képeiből egy válogatás volt a falakon, a bejárat közelében a dzsesszes témák,  a galérián és a feljáróban tájak, aktok és egyéb témák. Ott volt Gábor édesanyja, aki adott nekem egy fényképet. Azt hitte, én vagyok rajta, én igazítom meg Gábor nyakkendőjét a szeptemberi Premier Galériás kiállításakor, de azon a megnyitón én nem voltam ott, úgy emlékszem, későn tudtam meg és már nem tudattam beilleszti a programomba. Ha valaki felismeri a hölgyet, szóljon!
Király József bevezetője után Szappanos Pista bácsi mesélt Gáborhoz kötődő kapcsolatáról. Ezek után Édesanyja és unokatestvére, a nagykőrösi plébános emlékezett. Ő mesélte, hogy amikor Gábor lúzernek érezte magát, megállapította, hogy a lúzerség mértékegysége a Walter. Ez nagyon jellemző Gábor szarkasztikus humorára.



Még többen mondtak egy-egy történetet, amely Gáborral kapcsolatos. Én csak ott egy kisebb körben meséltem el az én egyik vele kapcsolatos történetemet. Amikor Zebegénybe jártunk, az 1990-es évek első felében, emlékszem, hogy Bruncsák András és Szuhaj Gyuri azzal húzták Gábort, amikor festett, hogy oda még kellene egy 4000-es motívum. Akkor Gábor már festészetéből próbált megélni, és ezt arra értették, hogy az a bizonyos motívum felviszi a kép árát, akkor kb. 4000 Ft-tal. Gyorsan elszaladt két óra, eset 8 körül indultam haza.
Aznap este Márk és Péter Budapesten voltak koncerten, az A38-as hajón volt Laibach koncert. Ez is még karácsonyi ajándék volt. Most Márk vezette az autót, kicsit izgultam. Pont két hónapja volt Péterék balesete, de szerencsésen hazaérkeztek éjjel a koncert után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése