2014. április 26., szombat

Köszönöm - Thank You - Kiitos

Igen mozgalmas volt a Húsvétot követő hetem. Kedden még nem volt iskola, így a 9. osztályosok dolgozatát ki tudtam javítani és igyekeztem még néhány dolgot elintézni.








Délután a Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek Kápolna Galériájában "Köszönöm - Thank You - Kiitos" címmel nyílt egy kiállítás, amelyen Paul Gennings (Ausztrália), Outi Sarkikoski (Finnország) és E. M. Alysse Bowd (Kanada) munkáit mutatták meg. Szegedi Zsolt megnyitója után a kanadai lány egy kis performance-szal készült. Fehér ruhába öltözve az általa készített apró, meseszerű fehér porcelán tárgyacskák körül sétálgatott, táncolgatott és az előtte odatett piros tulipánokkal egyfajta "szeret - nem szeret" jellegű dolgot művelt, azaz egyenként kitépdeste a szirmaikat. A végén még egy kislányt is bevont a produkciójába. A másik két alkotó munkáira inkább a geometrikus vonalak voltak jellemzőek.










Még E. M. Alysse Bowd bemutatója előtt egyeztettem Zsolttal a júliusra tervezett caminos rézkarcaimat bemutató kiállításról. Van egy kis tisztázni való még ezzel kapcsolatban, mert én szerettem volna, ha július 17-én nyílt volna ez meg, de lehet, hogy egy másik kiállítással ütközik. Pedig egy bátor húzással reggel írtam Sándor Anikónak, aki a caminoról több nagyon népszerű könyvet is írt, hogy elvállalná-e, hogy a kiállításon egy köszöntőt mond. Nagyon kedvesen vissza is válaszolt, hogy elvállalja, aminek én nagyon örültem és éppen ezért jó lenne tudni, hogy pontosan mikor is lehetne ez a kiállítás.








A kiállítás-megnyitó után a Kulturális és Konferencia Központba mentem, ahol a Walter Gábor családjának megsegítésére rendezett aukciós kiállítást kezdték lebontani, és ekkor lehetett elvinni az elkelt képeket. Mint már írtam és három grafikát vettem, bár az én grafikám nem kelt el, így 4 képpel tértem haza. Itthon gyorsan kerestem helyet az új képeknek a nappali falán.

A képek rendezgetése közben hívott Éva barátnőm, és elhívott az esti Bohém Klubban. Péter a Világjáró Klubban volt így csak egy üzenetet hagytam neki, hogy későn jövök haza. Még sohasem voltam előtte Bohém Klubban. Hasonlóan bohém volt mint egy Bohém koncert, de persze sokkal közvetlenebb, családiasabb. Ezen az estén Mátrai György gitáros és bendzsós volt a középpontban. Egy fiatal fiú, Papp Matyi ugrott be harsonázni, Korb Attila pedig trombitált az éppen a vizsgáira készülő Lebanov József helyett. Kellemes este volt, amely egy sikeres napot és tavaszi szünetet zárt le. Másnap folytatódott az iskola.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése