2014. április 13., vasárnap

Kálvária avatás a Műkertben

Péntek délután a műkertvárosi Szent Ferenc-templom mellett felavattak egy új keresztutat, amelyet Borbély Lajos tervezett csakúgy, mint magát a templomot is, és ez egyes stációkat megjelenítő kerámia domborműveket pedig Lőrincz László készítette. A stációk felajánlásokból készültek, kecskeméti családok, civil és egyházi szervezetek adományaiból készülhetett el az egész.

Sokan eljöttek a felszentelésre. A város részéről Nagypál Sándor mondott köszöntőt. Bábel Balázs érsek úr megköszönte a közreműködőket és megáldotta, felszentelte a keresztutat. Az ő távozása után Fekete Gábor diakónussal végigjártuk a frissen felavatott keresztutat. N.Gizivel a héten már harmadszor találkoztam és mi is beálltunk a sorba, de közben megbeszéltük azt is, hogy valahogy nem az igazi így, hogy ennyire közel vannak a stációk egymáshoz, hogy az eleje a sornak már a negyedik stációt is elhagyta, mi meg még az elsőt se. Maguk domborművek letisztultak, közérthetők.









Miután végigmentünk, a helyi asszonyok nagyon kedvesen mindenféle finom pogácsával kínálgattak és a Fekete László borából készült forralt borral. Mindkettő finom volt.
Még nem jártam az itteni templomban, így kaptam az alkalmon, hogy még az avatás előtt megnézzem. Éppen a benti stációkat és az üvegablakokat fotóztam, mikor egy néni odajött hozzám, és megkért, hogy fotózzam le, mikor egy virágcsokrot ad át Bábel Balázs érsek úrnak. Én megtettem, de nem tudom, hogy miért kérte és azt sem, hogy hogyan jut el hozzá ez a fotó. Lehet, hogy azt hitte, hogy sajtófotós vagyok, és egy nyomtatott vagy elektronikus újságban meg fog jelenni?
Igazából szerettem volna az érsek úrral beszélni. Még mindig Márknak keresünk restaurálandó szobrot, amelyet negyed, illetve ötöd évben felújíthatna, esetleg diplomamunka is lehetne. Sajnos, most nagyon sietett, de talán a jövő héten, mikor újra jön majd Kecskemétre, sikerül vele beszélnünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése