2011. április 3., vasárnap

Két jó este egymás után: Molnár Péter, Ars Nova, Szegedi Kortárs Balett







Csütörtök este volt a Kulturális és Konferencia Központban a Nyitott Műterem sorozat keretében Molnár Péter Munkácsy-díjas grafikussal beszélgetés, amelynek "háttérét" grafikái, festményei adták. Igazán kellemes este volt, megtudhattunk egy kicsit többet róla, a gyerekkoráról, arról, hogy mi foglalkoztatja munkáinál, miért maradt meg az egyedi grafikánál, és ha lehetne egy kívánsága, ami biztos teljesül, akkor ő is - mint minden szülő szerintem - azt választaná, hogy a gyermekeivel minden rendben legyen, legyenek boldogok. Hollósy Katalin vezette a beszélgetést. Sajnos a képekről nehéz volt a tükröződések miatt jó fotót készíteni, de ezt azt egyébként kedvezőtlen jelenséget az egyik fotómnál megpróbáltam erénnyé kovácsolni.







Pénteken ugyanott Angyalok és démonok címmel az Ars Nova Énekegyüttes adott egy komplex (irodalom, zene, képzőművészet) dantei ihletésű műsort, Tolnai Ottó és a Kecskeméti Fesztivál Kórus közreműködésével és Kiss Katalin vezényletével. A kórusban énekelt néhány ismerősöm, de rajtuk kívül is volt néhány olyan arc, akik ismerősnek tűntek, valószínű tanítottam őket még az ézis időszakomban, de most már ők idősebbek, mint akkor én voltam, hiszen ennek 21-23 éve.










Az est második részében a Szegedi Kortárs Balett mutatta be Liszt: Dante szimfóniájára készült koreográfiáját. Lenyűgöző volt, a zene és látvány is a puritán díszlet ellenére.

Közben és utána egy kis beszélgetés a barátnőkkel, Ildivel, Évával és Krisztával, szóval teljes volt az este.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése