2011. április 16., szombat

A Csányi János Szakközépiskola végzőseinek munkái az Ifjúsági Otthonban





Szerdán a Kecskeméti Ifjúsági Otthon Diákgalériájában nyílt a Csányi János Szakközépiskola végzős 14. B osztályának kiállítása. Ők a két év alatt két OKJ szakmát tanultak, tanulnak - most májusban kezdődnek a vizsgáik - alkalmazott grafikát és lakberendezést. Kettős minőségben voltam jelen, tanárként és szülőként, Petra ebbe az osztályba jár. Szikora Imre és Kapots Ildikó az ő rajtanáraik, főleg a szabadkézi rajzórán született munkáikból állt össze az anyag, bár volt tervezéses és néhány lakberendezős rajz is, és Petra lányom kiállított egy művtöris munkát is. Én csak elméletet, művészettörténetet tanítok nekik, de egy korszakhoz, stílushoz kapcsolódva kértem, hogy készítsenek művészettörténeti tablókat is - gondoltam, ezzel a gyakorlati feladattal gyakorolják a szakon tanultakat és a művtöris jegyükön is javítanak, de ez nem teljesen jött be. A kiállítást Szikora Imi nyitotta meg, és annak ellenére, hogy erre nem tért ki a beszédében, én tudom, hogy a szerény lehetőségek mellett milyen munka, energia van egy ilyen létrehozásában és persze az installálásában is. Köszönet érte!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése