2011. április 16., szombat

Auschwitz album - Tudomány és Technika háza




Annyira mozgalmas volt az elmúlt hét, hogy sajnos addig míg nyitva volt, nem tudtam hírt adni a régi Zsinagógában, azaz a mai Tudomány és Technika Házában a múlt hét pénteken nyílt Auschwitz album című kiállításról. A magyarországi Holokauszt emléknap éppen ma van. A kiállítást a Holokaust Dokumentációs Központ és Emlékgyűjtemény Közalapítvány és a Kecskeméti Magyar-Izraeli Baráti Társaság rendezte. A képek nem voltak ismeretlenek számomra, hiszen én is részt vettem holokauszt kurzuson két alkalommal is, Jeruzsálemben (2006) és Berlin (2009). Természetesen a diákok számára, aki tudtommal az elmúlt héten nagy számban látogatták a kiállítást, kiképzett diáktársaik vezetésével, az Auschwitz album képei is újak lehettek és döbbenetes erővel hathattak. De nekem is tudott újat mondani a kiállítás: volt az elején egy kecskeméti összeállítás, ahonnan kiderült, hogy Telcs Ede, aki a főtéri Kossuth-szobrot készítette, zsidó volt. Szerintem ezt nagyon kevesen tudták idáig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése