2011. április 17., vasárnap

Báron Laci bácsi 80 éves - Ciróka Bábszínház


Ma a Ciróka Bábszínházban egy titokban szervezett ünnepségen köszönthettük a napokban 80. életévét betöltő Báron Lászt, aki már egy ideje Őrbottyánban él, de életének zömét Kecskeméten töltötte. Ő alapította a Ciróka bábegyüttest, amely akkor egy amatőr együttes volt, de már 25 éve profi státuszú. Persze nemcsak cirókások és bábosok, hanem mások, mint például én is a meghívottak között voltam, és bizony nagyon örültem, hogy láthatom Laci bácsit, hiszen én is sokat köszönhetek neki. Folyamatosan biztatott, alkotásra ösztönzött, próbálta növelni önbizalmam. Csak mióta nincs a közelemben érzem, mennyire hiányzik, és lelkiismeret furdalásom van, amiért nem kerestem, nem beszéltem vele telefonon. Biztos örülne, ha elmondanám neki, hogy most már minden hónapban szakítok magamnak egy kis időt alkotásra, nemcsak nyáron és hogy most a Lisztes rézkarcokkal díjazott lettem a Tavaszi Fesztiválos KKK-s kiállításon. Hátha eljön újra Kecskemétre és beszélhetek majd vele!
Laura lánya segítségével a cirókások egy kis kiállítással kedveskedtek Laci bácsinak, aztán felköszöntöttük, volt egy kis gulyásleves és egy háromemeletes torta. Isten éltessen még sokáig jó egészségben Laci bácsi! Én egy olyan grafiákmat ajándékoztam neki, amely egy olyan fotó alapján készült, amit az ő ötletére, kezdeményezésére fotóztam le. 2003. júniusában együtt vizsgáztattunk a Kandóban, és utána az előző nap felrobbantott gazdasági malomhoz mentünk, és alaposan körbefotóztam. Ezekből a fotókból ők is felhasznált néhányat egy-egy alkotásában még akkor, és egy kicsit később 2005-ben készítettem el a magam grafikáit. Akkor terveztük azt, hogy csinálunk egy közös kiállítást ezekből a képeinkből, de én akkor még nem tudtam itthon rézkarcozni, nem voltak meg a feltételek hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése